Положення про електронні петиції
УКРАЇНА
КИЇВСЬКА ОБЛАСТЬ
ТАРАЩАНСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ №599-09-VIII
27 травня 2021 року м.Тараща
Про затвердження Положення
про порядок подання і розгляду
електронних петицій в новій редакції
Керуючись Законом України «Про звернення громадян», статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою реалізації прав громадян на звернення до органів місцевого самоврядування, прийняття громадянами участі у вирішенні питань місцевого значення, Таращанська міська рада,-
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про порядок подання і розгляду електронних петицій в новій редакції. (Додаток 1)
2. Визнати таким, що втратило чинність рішення Таращанської міської ради від 24.07.2018 № 632-42-VII «Про затвердження Положення про порядок подання і розгляду електронних петицій».
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, охорони здоров'я, соціального захисту населення, роботи з молоддю, з питань реалізації державної регуляторної політики, засобів масової інформації, зв’язків з об’єднаннями громадян.
Міський голова Михайло КРИВОШЕЄВ
м. Тараща
27.05.2021 р.
№ 599-09-VIII
Додаток 1
до рішення міської ради
27.05.2021 № 599-09-ІІІ
ПОЛОЖЕННЯ
про Порядок подання і розгляду електронних петицій
(нова редакція)
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Механізм розгляду електронних петицій у Таращанській міській раді та її виконавчому комітеті запроваджується з метою розширення можливостей реалізації права громадян на звернення до органів місцевого самоврядування, передбаченого Конституцією України, із застосуванням ефективних новітніх методів, зокрема шляхом використання мережі Інтернет, щодо сприяння організації незалежних громадських ініціатив (громадські слухання, місцеві кампанії з лобіювання тощо) для внесення питань, які турбують громадськість, на порядок денний сесії Таращанської міської ради та до виконавчого комітету Таращанської міської ради.
1.2. Електронна петиція - це колективне звернення громадян до органів місцевого самоврядування Таращанської міської ради (надалі – органів місцевого самоврядування) розміщене на офіційному веб - сайті Таращанської міської ради, яке за умови набрання необхідної кількості підписів, є обов’язковим до розгляду органами чи посадовими особами місцевого самоврядування в особливому порядку. Електронна петиція є однією з форм участі територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування. Електронна петиція подається та розглядається відповідно до статті 23¹ Закону України «Про звернення громадян» та цього Положення.
1.3. Електронна петиція не може містити заклики до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганду війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, заклики до вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини. Відповідальність за зміст електронної петиції несе автор (ініціатор) електронної петиції.
2. СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПЕТИЦІЇ
2.1. Для створення електронної петиції до Таращанської міської ради її автор (ініціатор) реєструється або авторизується на офіційному веб - сайті та розміщує текст електронної петиції. Автор нової електронної петиції має дотримуватися правил щодо оформлення петиції, а саме:
- електронна петиція повинна мати заголовок;
- суть електронної петиції має бути викладена лаконічно та у зрозумілій формі;
- в петиції може бути зазначено лише одне питання;
- електронна петиція повинна містити прізвище, ім’я, по батькові автора (ініціатора), його електроннну адресу;
- до електронної петиції може додаватися фотографія, яка відповідає змісту електронної петиції.
2.2. Неправдиві відомості, подані автором (ініціатором) електронної петиції, є підставою для відмови в її оприлюдненні або для виключення з режиму оприлюднення.
2.5. В петиції має бути викладено суть порушеного питання, пропозиція щодо його вирішення, а в заголовку петиції зазначено її короткий зміст.
2.6. Електронна петиція оприлюднюється Адміністратором на офіційному веб - сайті Таращанської міської ради протягом двох робочих днів після дати її надходження. Адміністратор інформує автора (ініціатора) електронної петиції про оприлюднення його електронної петиції протягом двох робочих днів після дати її надходження.
2.7. У разі невідповідності вимогам, зазначеним в даному Положенні, петиція не оприлюднюється, або може бути виключена з режиму оприлюднення, про що не пізніше двох робочих днів з дня її надсилання повідомляється автор (ініціатор) петиції.
Не оприлюднюється та не розглядається Петиція, яка містить нецензурну лексику та лайливі вислови, про що у дводенний строк від дня її надходження повідомляється автору (ініціатору) петиції.
2.8. Автор (ініціатор) електронної петиції, щодо оприлюднення якої отримано відмову, може виправити петицію і надіслати її повторно в порядку, передбаченому цим Положенням.
2.9. Після опублікування електронної петиції вона не може бути відкликана та змінена.
2.10. Відповідальність за зміст електронної петиції несе її автор (ініціатор).
3. ЗБІР ПІДПИСІВ
3.1. Дата оприлюднення електронної петиції на веб-сайті міської ради, є датою початку збору голосів на її підтримку.
3.2. Для участі у зборі підписів учасник проходить електронну реєстрацію (авторизацію) на офіційному веб - сайті Таращанської міської ради. Кожен громадянин має право віддати за одну електронну петицію лише один голос.
3.3. На офіційному веб - сайті Таращанської міської ради в розділі електронних петицій обов'язково зазначаються: дата початку збору голосів, інформація щодо загальної кількості голосів, зібраних на її підтримку, дата закінчення збору підписів.
3.4. Електронна петиція розглядається за умови збору на її підтримку не менше 200 підписів громадян протягом не більше тридцяти днів з дня її оприлюднення.
3.6. Електронна петиція, яка в установлений строк не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, після завершення строку збору підписів розглядається як звернення громадян.
3.7. Голоси, надіслані від однієї і тієї ж особи, визнаються відповідальними працівниками міської ради недійсними та не враховуються при підрахунку голосів, про що повідомляється такому учаснику на його електронну адресу.
4. РОЗГЛЯД ЕЛЕКТРОННОЇ ПЕТИЦІЇ
4.1. Інформація про початок розгляду електронної петиції, яка в установлений строк набрала необхідну кількість підписів на її підтримку, оприлюднюється на веб-сайті Таращанської міської ради не пізніше, як через три робочі дні після отримання її органами місцевого самоврядування від Адміністратора, а в разі отримання електронної петиції від громадського об’єднання - не пізніш як через два робочі дні після отримання такої петиції. .
4.2 Міський голова не пізніше, ніж через три робочі дні після оприлюднення інформації на веб-сайті Таращанської міської ради, направляє її на розгляд тим виконавчим органам, до компетенції яких відноситься порушене автором електронної петиції питання.
4.3. Відповідний орган, до компетенції якого відноситься порушене автором електронної петиції питання, розглядає електронну петицію протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного доручення міського голови.
4.4. Міський голова у разі отримання висновку відповідного органу, до компетенції якого відноситься порушене автором електронної петиції питання, з метою вирішення даного питання чи врахування поданих пропозицій, видає відповідне доручення, розпорядження у межах своїх повноважень.
4.5. Організацію розгляду електронних петицій, адресованих міській раді, забезпечує секретар міської ради.
4.6. Відповідальна постійна комісія протягом двох робочих днів з дня надходження до неї відповідного повідомлення, розглядає електронну петицію на своєму засіданні. При потребі відповідальна постійна комісія під час розгляду електронної петиції може залучати автора (ініціатора) електронної петиції та надає свої пропозиції стосовно підтримки або не підтримки електронної петиції.
4.7. Підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади, також можуть надавати пропозиції щодо підтримки або не підтримки петиції, після чого надається відповідь автору (ініціатору) петиції із відповідними обґрунтуваннями.
4.8. Після розгляду електронної петиції на засіданні відповідної постійної комісії міської ради, проект рішення про підтримку чи не підтримку даної петиції виноситься для розгляду на сесії міської ради або засіданні виконавчого комітету, якщо вирішення питань піднятих у тексті петиції вимагають скликання сесії міської ради або виконавчого комітету.
4.9. На засідання сесії міської ради або виконавчого комітету, де буде розглядатись петиція, запрошується автор (ініціатор). За бажанням автора (ініціатора) петиції він може зробити виступ щодо питань, піднятих у тексті петиції.
4.10. Після розгляду петиції на засідання виконавчого комітету міської ради або сесії міської ради у термін, що не перевищує десяти робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду, на офіційному веб-сайті міської ради або веб-сайті петицій оприлюднюється оголошення щодо підтримки або не підтримки петиції. Якщо розглянути й вирішити питання порушені в електронній петиції в десятиденний термін не можливо, міський голова може подати розпорядження про продовження вказаного терміну на відповідну кількість днів, необхідну для її вирішення.
4.11. Інформація про результати розгляду електронної петиції надсилається автору електронної петиції та Адміністратору для розміщення її на офіційному веб - сайті Таращанської міської ради.
Секретар ради Віталіна СМОЛІЖЕНКО