ЗАПРОВАДЖУЄТЬСЯ ЕЛЕКТРОННИЙ ОБЛІК ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ!
04 березня 2021 року Президент України Володимир Зеленський підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» №1217 – ІХ, який Верховна Рада України ухвалила 05.02.2021.
Зазначеним Законом запроваджується облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Електронна трудова книжка надасть можливість уповноваженим органам призначати людині пенсії за віком автоматично (без звернення) та збирання документів за всю її трудову діяльність через особистий кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua).
Даним Законом передбачений п`ятирічний перехідний період, протягом якого до Державного реєстру мають бути внесені відомості з паперових трудових книжок. Впродовж цього часу застосовуватиметься як паперова, так і електронна форма вже наявних або внесених відомостей із вказаного реєстру.
Наповнення відомостей в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування відбуватиметься як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій документів, передбачених законодавством (трудової книжки, довідок тощо), з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.
Слід зазначити, що оригінал паперової трудової книжки передається на зберігання працівнику як офіційний документ. Якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець, на його вимогу, буде зобов’язаний паралельно із електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.