A A A K K K
для людей із порушенням зору
Таращанська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район

Аналіз впливу регуляторного акта проекту рішення Таращанської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Таращанської міської територіальної громади»

Дата: 25.05.2021 13:45
Кількість переглядів: 87

Аналіз впливу регуляторного акта

проекту рішення Таращанської міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Таращанської міської територіальної громади»

 

Цей аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) розроблений відповідно до вимог встановлених Законами України 19.12.1995 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про засади державної регуляторної політики», «Про місцеве самоврядування в Україні», Постанови Кабінету Міністрів від 30.07.1996 року № 854 «Про затвердження Правил торгівлі алкогольними напоями» та з метою обмеження шкідливого впливу споживання алкогольних напоїв, пропаганди здорового способу життя, посилення профілактичного впливу і протидії проявам алкоголізму серед населення.

 

  1. Визначення проблеми

 

Порядок реалізації алкогольних напоїв в Україні регламентується Законом України від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», відповідно до якого їх реалізація заборонена у закладах охорони здоров'я, навчальних та освітньо-виховних закладах, у громадському транспорті, закладах культури, закритих спортивних спорудах, ліфтах, на дитячих майданчиках, у приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших державних установах, в приміщеннях та на територіях дошкільних, навчальних закладів і закладів охорони здоров'я; у місцях проведення спортивних змагань; в інших місцях, визначених органами місцевого самоврядування.

Відповідно п. 9 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 р. № 854, торгівля алкогольними напоями заборонена у невизначених для цього місцях.

Дане рішення розроблене на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових»                            № 2376-VІІІ від 22 березня 2018 року, вводить обмеження щодо продажу алкогольних напоїв у певний час доби, мобілізує засоби масової інформації на боротьбу з пияцтвом і найгіршим його наслідком – деградацією людини, та покликане спонукати приватний бізнес з розумінням і усвідомленням погодитись виконувати основні пункти рішення.

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Органи місцевого самоврядування

+

 

Суб'єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб'єкти малого підприємництва

+

 

 

  1. Цілі регулювання

 

Цілями регуляторного акту є

  1. створення належних правових, організаційних та соціальних умов для реалізації політики запобігання проявам пияцтва та алкоголізму на території Таращанської міської територіальної громади;
  2. привернення уваги громадськості до проблеми, сприяння формуванню у мешканців територіальної громади, насамперед у молоді, пріоритету здорового, тверезого способу життя;
  3. зниження масштабів споживання алкогольних напоїв та попередження правопорушень, пов’язаних із їх зловживаннями.

 

  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Відсутність регулювання

Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки ситуація, що склалася на сьогоднішній день з вищевикладених причин, потребує негайного врегулювання.

Прийняття рішення міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби  на території Таращанської міської територіальної громади»

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень встановлювати обмеження продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових» № 2376-УІІІ від 22 березня 2018 року будуть введені обмеження щодо продажу алкогольних напоїв у нічний час, спонукає приватний бізнес з розумінням і усвідомленням погодитись виконувати основні пункти  цього рішення.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

    1. Оцінка впливу на інтереси органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

Відсутні

У разі відсутності регулювання проблема продовжує існувати.

Прийняття рішення міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби  на території Таращанської міської територіальної громади»

Забезпечить дотримання громадського порядку; призведе до зменшення випадків звернень за медичною допомогою в лікувально- профілактичні заклади дітей віком до 18 років в стані алкогольного сп`яніння; сприятиме покращенню стану дитячого та підліткового здоров’я, репродуктивного здоров’я населення, впорядкування продажу алкогольних напоїв в  торговельній мережі територіальної громади шляхом обмеження часу продажу, а також продажу в місцях, невизначених органами місцевого самоврядування.

Впровадження проекту рішення не потребує виділення коштів з міського бюджету.

 

    1. Оцінка впливу на інтереси громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Відсутність регулювання

відсутні

відсутні

Прийняття рішення міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Таращанської міської територіальної громади»

Зменшення негативного впливу споживання алкоголю, покращення здоров`я, формування нових ціннісних орієнтацій в різних сферах.

Відсутні

 

    1. Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

-

Юридичні особи 17

Фізичні особи 1

Юридичні особи 39

Фізичні особи 2

Юридичні особи 528

Фізичні особи 1015

1602

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

-

 

1,1%

 

2,5%

 

96%

100%

 

Вид альтернативи

Вигода

Витрати

Відсутність регулювання

відсутня

відсутні

Прийняття рішення міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби  на території Таращанської міської територіальної громади»

Покращення культури обслуговування, залучення більшої кількості споживачів без шкідливих звичок

відсутні

 

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу

досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Відсутність регулювання

1

Проблема продовжує існувати

Прийняття рішення міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби на території Таращанської міської територіальної громади»

4

Усі важливі аспекти проблеми будуть врегульовані

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Прийняття рішення міської ради «Про заборону продажу алкогольних напоїв у певний час доби  на території Таращанської міської територіальної громади»

зменшення скарг мешканців на роботу суб’єктів господарювання в сфері продажу алкогольних напоїв;

зменшення вчинення адміністративних правопорушень в стані алкогольного спяніння;

дисциплінування субєктів господарювання

відсутні

Усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть

Відсутність регулювання

відсутні

так

Проблема продовжує існувати

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

 

Дане рішення покликане активізувати громаду міста на боротьбу з таким ганебним явищем і суспільним злом, як неконтрольоване вживання алкогольних напоїв і найгіршими його наслідками – деградацією людини та спрямоване на спонукання приватного бізнесу з розумінням і усвідомленням виконувати вимоги цього рішення. За умови розширення частки інших товарів в загальному товарообігу, зміни спеціалізації закладу, застосування сучасних методів менеджменту можлива мінімізація втрат суб`єктів підприємницької діяльності. 

 

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта

 

Для виконання вимог регуляторного акта додаткові витрати органів місцевого самоврядування не потрібні.

 

  1. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Строк дії регуляторного акта необмежений. У разі зміни чинного законодавства або з інших причин, до регуляторного акта можуть бути внесені зміни та доповнення.

 

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Показниками результативності дії регуляторного акту є:

  1. зменшення кількості випадків адміністративних правопорушень за порушення вимог ст. 178 КУпАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях і поява в громадських місцях у п’яному вигляді), за порушення вимог                            ст. 173 КУпАП (дрібне хуліганство) та за порушення вимог ст. 173-2 КУпАП (вчинення домашнього насильства), яке вчиняється в стані алкогольного сп`яніння;
  2. зменшення фактів порушень законодавства в сфері торгівлі алкогольними напоями;
  3. формування у мешканців територіальної громади, насамперед у молоді, пріоритету здорового, тверезого способу життя;
  4. створення належних правових, організаційних та соціальних умов для реалізації політики запобігання проявам алкоголізму на території Таращанської міської територіальної громади.

Прийняття регуляторного акта дасть змогу вплинути на фізичний та розумовий розвиток дітей, формування етичних і моральних категорій, вищих форм мислення, естетичних понять.

 

  1.  Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності проєкту регуляторного акту здійснюється в порядку та в строки, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Повторне відстеження результативності проводиться через рік після прийняття регуляторного акта.

Відстеження результативності проводиться статистичним та соціологічним методами.

Цільова група: суб’єкти малого та середнього бізнесу – фізичні особи – підприємці, юридичні особи.

 

 

Головний спеціаліст

Відділу юридичного забезпечення та кадрової роботи

Таращанської міської ради

 

 

 

 

 

Ілона КОБДІД

Начальник відділу юридичного забезпечення та кадрової роботи

Таращанської міської ради

 

 

Оксана САМЧЕНКО

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь