Білоцерківське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області інформує:
Питання надання медико-соціальних послуг за кошти Фонду обговорили на нараді з відділеннями
В. о. начальника управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць провів сьогодні, 15 липня, нараду в форматі Zoom з керівниками відділень та профільними фахівцями медичних та соціальних послуг. Йшлося про забезпечення санаторно-курортним лікуванням потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, недопущення порушення прав потерпілих, а також забезпечення раціонального та ефективного використання кошторисів відділень.
Механізм забезпечення потерпілих санаторно-курортним лікуванням передбачений порядком відшкодування витрат за надані послуги санаторно-курортним закладам за вибором потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженим постановою правління Фонду від 24.05.2017 №33. Відповідальна особа відділення зобов’язана прийняти документи потерпілого, що потребує забезпечення санаторно-курортним лікуванням та надати йому за своїм підписом підтвердження про взяття його на облік із зазначенням реєстраційного номеру.
«Відмова або відтермінування у прийнятті та реєстрації заяви у разі наявності всіх документів неприпустимі», - наголосив керівник обласного управління. З метою інформування потерпілих він доручив відділенням розмістити на інформаційних дошках дані щодо можливості самостійного придбання путівок з наступною компенсацією їх вартості за рахунок коштів Фонду та переліку санаторно-курортних закладів у розрізі регіонів. Крім того, в ході відеоконференції Г. Галиць акцентував увагу фахівців відділень на необхідності здійснення своєї діяльності виключно в межах правового поля.
Працівники відділень отримали практичні рекомендації щодо забезпечення працюючих українців, а також потерпілих внаслідок нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань медичними і соціальними послугами. Крім того, учасникам заходу надано практичні рекомендації щодо подальшої роботи із забезпечення ефективного та раціонального використання коштів у межах затверджених кошторисів, своєчасного надання потерпілим на виробництві необхідної медико-соціальної допомоги.
Відмінності оформлення тимчасової непрацездатності у випадку е-лікарняних
В Україні триває перехідний період впровадження е-лікарняних. До формування медичних висновків, на підставі яких для застрахованих осіб автоматично формуються е-лікарняні, вже залучені лікарі понад 550 медичних закладів. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.
Е-лікарняні, як і паперові, є підставою для надання працівникам допомоги по тимчасовій втраті працездатності, а також по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування України.
Раніше ми розповідали, як саме процес призначення матеріального забезпечення від ФССУ за е-лікарняними змінився для працівників і роботодавців. Однак відмінності наявні також і в порядку оформлення тимчасової непрацездатності лікуючими лікарями. Про них заступниця начальника управління страхових виплат та матеріального забезпечення – начальниця відділу медичної експертизи виконавчої дирекції ФССУ Марина Біляєва розповіла на вебінарі для медичних працівників на тему медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
Зокрема, на відміну від паперових лікарняних, які можуть продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів.
Водночас, орієнтовний термін тимчасової непрацездатності у медичному висновку має відповідати стану пацієнта і медпротоколам.
«Формування медичного висновку, на підставі якого для працівників автоматично формується е-лікарняний, має бути обґрунтованим. Орієнтовні терміни непрацездатності пацієнта лікуючий лікар визначає індивідуально, виходячи зі стану людини, її супутніх хвороб, але з обов’язковим урахуванням медичних протоколів. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок і продовжить його непрацездатність. Самостійно він може це зробити до 30 днів, подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК)», – говорить Марина Біляєва.
Крім того, видача «довгих» медичних висновків може сповільнити отримання матеріального забезпечення від ФССУ, оскільки е-лікарняний стає підставою для нарахування допомоги лише після завершення його дії.
«За кожним окремим медичним висновком формується окремий е-лікарняний. Якщо це е-лікарняний одразу на 30 днів, роботодавець зможе призначити своєму працівнику матеріальне забезпечення і запросити в Фонду кошти лише після завершення цих 30 днів. Тож доцільніше не формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав», – зазначає Марина Біляєва.
Також створення довготривалих медичних висновків є фактором ризику їх автоматизованого відбору єдиною інформаційно-аналітичною системою ФССУ на перевірку.
Для паперових листків непрацездатності залишається чинною Інструкція про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затверджена наказом МОЗ № 455. Відповідно до її положень для паперових лікарняних передбачена видача листка непрацездатності терміном до 5 календарних днів. А загальний граничний строк самостійної видачі складає 15 днів, продовження листка непрацездатності до 30 днів проводиться лікуючим лікарем спільно із завідувачем відділення, а надалі – ЛКК.