Таращанська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район

Білоцерківське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області інформує:

Дата: 23.09.2021 12:48
Кількість переглядів: 239

Фото без опису

 

Управління профінансувало щомісячні страхові виплати за серпень у повному обсязі. Кошти отримали понад 4,2 тис осіб

 

Сьогодні, 16 вересня, управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області завершило фінансування щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх родин за серпень. Кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для 4 243 особи. Виплати таких допомог здійснюються у наступному місяці за попередній.

З початку року для потерпілих внаслідок професійних захворювань або нещасних випадків на виробництві, зокрема у разі гострих профхвороб на COVID-19, а також членів їх родин було профінансовано понад 115 млн гривень щомісячних страхових виплат.

Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілим або членам їх сімей.

Зокрема, щомісячна страхова виплата призначається потерпілому у разі часткової або повної втрати працездатності та компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до визначеного МСЕК ступеня непрацездатності. Також страхову виплату щомісяця отримують члени родин потерпілих у разі їх смерті.

 

 

 

 

Управління соцстраху Київщини прийняло на фінансування понад 139 млн грн декретних для більше ніж 3,5 тис. жінок за підсумками 8 місяців

 

У січні - серпні 2021 року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області прийняло на фінансування лікарняні листки, видані у зв’язку із вагітністю та пологами, на суму 139 мільйонів 676 тисяч 463 гривень.

Допомоги нараховано для 3546 працюючих жінок за 411,8 тисяч днів декретних відпусток.

Фонд фінансує зазначену допомогу для всіх застрахованих осіб за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах, починаючи з першого дня. У загальних випадках тривалість такої відпустки складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).

Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді.

Крім того, жінкам, віднесеним до 1–3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, листок непрацездатності видається з 27 тижнів вагітності терміном 180 календарних днів.

Нагадаємо, допомоги фінансуються Фондом у повному обсязі, однак сьогодні наявні затримки у строках фінансування матеріального забезпечення, пов’язані із не покриттям потреби у видатках надходженнями на рахунок ФССУ.

Так, за підсумками серпня 2021 року потреба у видатках на лікарняні, декретні, страхові виплати і медико-соціальні послуги перевищила надходження на 4,6 млн грн. Це пов’язано із суттєвим зростанням потреби у видатках через пандемію, а також  падінням обсягів надходжень через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ. Загалом її було зменшено майже на 5% – до 9,5727%.

 

 

Відповіді на поширені запитання щодо е-лікарняних

 

Уже з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх паперових попередників. Упродовж наступних двох тижнів інформаційні системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків доопрацюють – аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду.

Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад, зміниться термін формування медвисновку і номер е-лікарняного.

Але більшість положень залишаться чинними – головні з них ми докладно роз’яснили у серії публікацій про електронні лікарняні (у телеграм-каналі https://t.me/socialfund їх можна зручно знайти за тегом #елікарняні). Щодо інших консультували у коментарях в соцмережах і під час індивідуальних звернень.

Публікуємо відповіді на найпоширеніші із запитань, які ми отримуємо від застрахованих осіб і їх роботодавців, та які ще не висвітлювали в роз’ясненнях:

Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?

В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за оновленими кодами – вони відрізняються від визначених для паперових листків непрацездатності. Якщо в паперових лікарняних для загального захворювання та травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві».

Діагноз – персональні дані працівника. Тож з’ясовувати деталізовану причину непрацездатності не варто.

Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму невиробничого характеру, роботодавці запитують в співробітника пояснення. Чи потрібно це роботи у випадку е-лікарняних?

Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування, аби правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога по тимчасовій непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми при вчиненні кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди своєму здоров’ю, хвороби або травми через сп’яніння тощо.

Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або загальне захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.

Водночас, в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має відмовити в призначенні допомоги.

Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання?

Ні, застрахованій особі, яка довго хворіє, Фонд соціального страхування України оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у випадку паперових листків, один страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і підлягають оплаті кожен після своєї видачі.

Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).

Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-лікарняному, має ґрунтуватись на індивідуальних показниках стану здоров’я людини та медичних протоколах. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок, на підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний.

Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, не варто формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав.

 

Багато запитань, що надходять до ФССУ, стосуються функціонування і роботи кабінету страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України. Щодо цих питань потрібно звертатись на гарячу лінію ПФУ: 0-800-503-753

 

Добірка основних публікацій щодо електронних лікарняних:

? Коли на час перехідного періоду е-лікарняні стають готовими до сплати: https://t.me/socialfund/1395

? Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними: https://t.me/socialfund/1408

? Як можна подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://t.me/socialfund/1389

? Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний: https://t.me/socialfund/1351

? Як діяти роботодавцю, якщо працівнику відкрили е-лікарняний: https://t.me/socialfund/1356

 

 

 

До уваги роботодавців! Як роботодавцю з'ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

 

На відміну від допомог по вагітності та пологах, компенсації заробітку за час догляду за хворою дитиною та інших допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України з першого дня і до завершення тимчасової втрати працездатності, у випадку загальних захворювань або травм перші п’ять днів непрацездатності оплачуються за кошти роботодавця. А починаючи з шостого дня і до одужання – фінансуються ФССУ.

Як роботодавцю з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

? Роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку.

? У паперових листках непрацездатності на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних така позначка відсутня.

? На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження першого та разом складають один страховий випадок.

? Тож унікальний номер випадку непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде співпадати.

? При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.

? Аби і працівник, і роботодавець могли побачити зв’язок е-лікарняних, Пенсійний фонд України оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг – відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.

? Зокрема, було додано інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для перегляду страхувальниками і застрахованими особами.

? Тож тепер аби з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний номер страхового випадку.

? Якщо в працівника декілька електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий унікальний номер – «номер випадку непрацездатності».

? Крім того, в інтерфейсі з’явилась інформація про наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта, порушення ним режиму лікування, а також щодо причини непрацездатності, зокрема, встановленої ФССУ (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).

Гаряча лінія з питань користування особистими кабінетами на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України: 0-800-503-753

Гаряча лінія управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області: 0-800-50-77-09.

 

 

До уваги роботодавців! Як роботодавцю з'ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

 

На відміну від допомог по вагітності та пологах, компенсації заробітку за час догляду за хворою дитиною та інших допомог, які фінансуються за кошти Фонду соціального страхування України з першого дня і до завершення тимчасової втрати працездатності, у випадку загальних захворювань або травм перші п’ять днів непрацездатності оплачуються за кошти роботодавця. А починаючи з шостого дня і до одужання – фінансуються ФССУ.

Як роботодавцю з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням?

? Роботодавець оплачує лише перші п’ять днів одного випадку тимчасової непрацездатності свого працівника незалежно від кількості лікарняних листків, якими його оформлено. Тож страхувальнику важливо знати, чи є різні лікарняні виданими в межах одного страхового випадку.

? У паперових листках непрацездатності на бланку наявна відмітка «первинний» або «продовження», однак в е-лікарняних така позначка відсутня.

? На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, в порядку черговості формуються е-лікарняні, кожен наступний з яких створюється як продовження першого та разом складають один страховий випадок.

? Тож унікальний номер випадку непрацездатності для всіх електронних лікарняних, сформованих в межах одного випадку, буде співпадати.

? При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.

? Аби і працівник, і роботодавець могли побачити зв’язок е-лікарняних, Пенсійний фонд України оновив інтерфейси особистих кабінетів на вебпорталі електронних послуг – відтепер там доступні розширені можливості деталізованого перегляду е-лікарняних.

? Зокрема, було додано інформацію щодо номеру випадку тимчасової непрацездатності, який раніше був недоступний для перегляду страхувальниками і застрахованими особами.

? Тож тепер аби з’ясувати, є е-лікарняний первинним чи продовженням, достатньо звернути увагу на унікальний номер страхового випадку.

? Якщо в працівника декілька електронних лікарняних, створених як продовження, всі вони матимуть однаковий унікальний номер – «номер випадку непрацездатності».

? Крім того, в інтерфейсі з’явилась інформація про наявність ознак алкогольного/наркотичного сп’яніння пацієнта, порушення ним режиму лікування, а також щодо причини непрацездатності, зокрема, встановленої ФССУ (наприклад, щодо зв’язку хвороби або травми із виробництвом).

Гаряча лінія з питань користування особистими кабінетами на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України: 0-800-503-753

Гаряча лінія управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області: 0-800-50-77-09.

 

 

На Київщині проходять зустрічі з лікарями медичних закладів

 

З метою підвищення реалізації права працюючих на реабілітаційне лікування після перенесених захворювань і травм, сьогодні, 22 вересня, заступниця начальника управління – начальниця фінансово-економічного відділу управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Ірина Крещенська, начальниця відділу медичних та соціальних послуг Тетяна Мельник спільно з фахівцями Обухівського відділення провели семінар для лікарів КНП Обухівської міської ради «Обухівська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування».

Такий семінар відбувся за участю заступників головного лікаря, голови лікарсько-консультативної комісії, завідувачів відділень та лікуючих лікарів закладу охорони здоров’я. 

Під час семінару представники управління надали учасникам роз’яснення щодо послідовності дій посадових осіб закладу охорони здоров’я, порядку їх взаємодії з уповноваженими особами Обухівського відділення управління. Особливу увагу було акцентовано на пацієнтоорієнтованому підході та необхідності постійного підвищення якості надання медичних і соціальних послуг застрахованим особам.

Представники управління разом з учасниками наради обговорили механізми реалізації прав застрахованих осіб на реабілітацію після закінчення гострого періоду захворювання та за наявності медичних показань на базі санаторно-курортних закладів. Також в ході семінару обговорено впровадження е-лікарняних та особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними.

 

 

Декретні виплати від управління соцстраху Київщини зросли на 21,9% за підсумками 8 місяців цього року

 

Середньоденний розмір допомоги по вагітності та пологах від управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області зріс на 21,9% за підсумками січня-серпня порівняно з тим же періодом минулого року. Він склав 339,19 грн за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах, яка у загальних випадках триває 126 календарних днів.

Найбільший розмір одного дня декретної відпустки у Богуславському відділенні – він склав 438,6 гривні. Найменший – у Ставищенському - 238,1 грн.

Загалом упродовж перших восьми місяців 2021 року прийнято на фінансування допомоги по вагітності та пологах на загальну суму 139,67 млн гривень.

Відділення управління перераховують допомогу на підставі отриманої від роботодавця заяви-розрахунку, тож дата фінансування виплати прямо залежить від дати подання заяви роботодавцем. Слідкувати за станом фінансування можна онлайн у нашому телеграм-каналі: https://t.me/socialfundkr.

Нагадаємо, допомоги фінансуються у повному обсязі, однак сьогодні наявні затримки у строках фінансування матеріального забезпечення, пов’язані із непокриттям потреби у видатках надходженнями на рахунок ФССУ. Детальніше про причини затримок: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977373.

Для отримання допомоги по вагітності та пологах за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, отриманий листок непрацездатності необхідно передати роботодавцю не пізніше 12 календарних місяців з дня закінчення відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами. У разі роботи за сумісництвом надається копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.

Допомога по вагітності та пологах надається у розмірі 100% середньої заробітної плати застрахованої особи.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь