Таращанська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район

ГУ ДПС у Київській області інформує:

Дата: 13.11.2021 09:14
Кількість переглядів: 331

Фото без опису

Як отримати КЕП у Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує алгоритм дій для  отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі - Надавач) електронних довірчих послуг (далі - ЕДП).

Отже, користувачу необхідно:

     1. ознайомитись з Регламентом Надавача (зі змінами) та умовами Договору про надання ЕДП;

   2. підготувати необхідні для отримання ЕДП документи, з переліком яких можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу Надавача, обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія»);

    3. звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів, у разі наявності відображення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон в застосунку «Дія», версії не нижче 2.0 – ідентифікація користувача та передача документів здійснюється за допомогою смартфону. ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів.

Звертаємо увагу, що у період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України та у зв’язку із прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» надання ЕДП здійснюватиметься лише за наявності у клієнтів засобів захисту від респіраторних захворювань та з обмеженою кількістю одночасного перебування людей у приміщеннях ВПР, в залежності від кількості працюючих робочих місць (на 1 працівника ВПР 1 відвідувач).

ГУ ДПС у Київській області

 

Забезпечте собі гарантію державного соціального захисту: працюйте офіційно!

Головне управління ДПС у Київській області нагадує про необхідність дотримання роботодавцями та найманими працівниками  законодавства про працю та зайнятість населення та  інформує громадян, що офіційне працевлаштування з виплатою легальної заробітної плати, з якої сплачено  податки та внески до бюджету,   мають ряд беззаперечних переваг для найманих працівників.

Легальна робота - це стабільна заробітна плата сьогодні  та право на державні соціальні виплати у майбутньому: пенсійне забезпечення, оплата листів непрацездатності, оплачувана відпустка, у тому числі по догляду за дитиною, отримання допомоги по безробіттю, тощо.

Лише офіційне працевлаштування та отримання легальної заробітної плати   гарантує працівникам державний соціальний захист.

Зауважимо, що перевірками дотримання вимог законодавства про працю досить часто встановлюються випадки «стажування» працівників без оформлення трудових відносин.

Звертаємо увагу, що стажування без оформлення трудових відносин є порушенням трудового законодавства, за яке порушникам загрожує штраф у розмірі 10 мінімальних заробітних плат – 60 000 гривень.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як отримати фіскальний чек, якщо оплачується через ПРРО?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Законом України від 20.09.2019  №128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений у паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

ГУ ДПС у Київській області

 

Проставлення апостиля на довідках, які підтверджують статус податкового резидента, здійснює Міністерство закордонних справ

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  повноваження на проставлення апостиля, що посвідчує справжність підпису, ким виступала особа, яка підписала документ, у відповідному випадку автентичність печатки чи штампа, якими скріплюється документ,  відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2003 №61 ”Про надання повноважень на проставлення апостиля, передбаченого Конвенцією, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів” надані:

-     Міністерству освіти і науки - на офіційних документах, виданих навчальними закладами, державними органами, підприємствами, установами і організаціями, що стосуються сфери освіти і науки;

 -   Міністерству юстиції - на документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України;

-     Міністерству закордонних справ - на всіх інших видах документів.

Отже, проставлення апостиля на довідках, які підтверджують статус податкового резидента здійснює Міністерство закордонних справ України.

Правила проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджені спільним наказом Міністерства закордонних справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства юстиції України від 05.12.2003  № 237/803/151/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.12.2003 за № 1151/8472.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Фізичні особи, які працюють за межами України, мають право на добровільну сплату ЄВ

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) є роботодавц:  ЮО та ФОП, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП) сплачують ЄВ за найманих працівників із сум нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, мають право на добровільну сплату ЄВ на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування - це встановлено част.1 ст. 10 Закону України №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Таким чином  дохід, отриманий ФО за межами України, не є базою нарахування ЄВ. Але громадяни України, які працюють за її межами, мають право на добровільну сплату ЄВ, у разі заключення договору про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

До місцевих бюджетів Київщини платники спрямували більше 555 млн грн акцизного податку, - Валерія Буділовська

«За 10 місяців поточного року з реалізації роздрібної торгівлі підакцизних товарів суб’єкти господарювання сплатили до місцевих бюджетів 555,4 млн грн», - повідомила заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Валерія Буділовська. «За цей період підприємці збільшили відрахування акцизного податку до казни громад Київщини на 25% або 112 мільйонів гривень порівняно з відповідним показником минулого року».

Окремо Валерія Буділовська повідомила, що Державна податкова служба додала у перелік сервісів новацію, створену для  зручності, зменшення часових витрат та уникнення помилок.«Наразі платники акцизного податку при складанні розрахунків коригування до акцизної накладної можуть скористатися остаточним розрахунком по акцизній накладній». 

Державна податкова служба повідомляє, що скористатись новим сервісом можна наступним чином. Для цього заходимо в Електронний кабінет та відкриваємо режим «ЄРАН». Після цього обираємо «Візуалізація остаточного розрахунку по акцизній накладній» та вказуємо реквізити акцизної накладної. У результаті на екрані буде відображено інформацію про залишок суми акцизного податку по зареєстрованій акцизній накладній з урахуванням усіх розрахунків коригування до неї. 

Головне управління ДПС нагадує, що при продажу товарів або наданні послуг у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, суб’єкти господарювання зобов’язані провести розрахункові операції на повну суму покупки через РРО або ПРРО, та видати розрахунковий документ у  паперовій та/або електронній формі.

ГУ ДПС у Київській області

 

При внесенні змін до установчих документів здійснюється перереєстрація неприбуткової організації

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що у разі зміни організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою «зміни», до якої додаються копії документів відповідно до п. 6 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 440 (далі – Порядок). Заява та копії документів повинні бути подані протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється, протягом 10 календарних днів з моменту виникнення зазначених у п. 14 Порядку обставин.

Для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр) неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями (далі – Закон), а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом. Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, відповідно до закону подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.
Реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:
     особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;

     поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;

     засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону;

державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації. Така заява передається в електронній формі в установленому порядку технічним адміністратором Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу згідно із Законом.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом трьох робочих днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення, зокрема, про включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Терміни «оптова» та «роздрібна» торгівля

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до ст. 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями, оптова торгівля – це діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб’єктам господарювання (далі - СГ) (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим СГ (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва).
        Роздрібна торгівля - це діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання, незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших СГ (у тому числі іноземних суб’єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування.

ГУ ДПС у Київській області

 

Яка податкова звітність отримує ознаку «Історія подання» та коли подається податкова звітність з ознакою «Звітна», «Нова звітна», «Уточнююча»

Головне управління ДПС у Київській області інформує платників податків, що  у разі якщо після подання податкової звітності (далі - Документи звітності) платник подає до граничного строку подання новий Документ звітності із виправленими показниками, то поданий раніше Документ звітності стає недіючим і отримує ознаку стану обробки «Історія подання».

Також ознаку стану обробки «Історія подання» отримує звітність, щодо якої за рішенням суду або підрозділів податкового органу вищого рівня, відповідальних за адміністрування платежів, у підсистемі, яка забезпечує обробку податкової звітності та платежів, передбачено скасування реєстрації (ідентифікацію недіючими).

 Документ звітності подається з ознакою:

  «Звітний» – якщо подається за відповідний базовий звітний (податковий) період у встановлені Податкового кодексу України строки для такого подання або з порушенням термінів подання;

  «Новий звітний» – якщо подається до закінчення граничного строку подання Документу звітності за такий самий звітний період з виправленими показниками після поданого Документа звітності з ознакою «Звітний»;
   «Уточнюючий» – якщо подається після граничного терміну подання Документу звітності за такий самий звітний період (з урахуванням строків давності) при виправленні показників поданого Документу звітності.

ГУ ДПС у Київській області

 

Об’єкти нерухомого майна, придбані за кошти, з яких сплачені всі податки та збори, у одноразовій (спеціальній) добровільній декларації не відображаються

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування - це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.
Склад та обсяг активів, джерела одержання (набуття) яких у разі невикористання фізичною особою права на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації  вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства, становлять:

     а) об’єкти житлової нерухомості:

     квартира/квартири, загальна площа якої/яких не перевищує сукупно 120 кв.м, або майнові права, що підтверджені відповідними документами, на таку квартиру або квартири у багатоквартирному житловому будинку незавершеного будівництва;

     житловий будинок/житлові будинки, зареєстрований/зареєстровані у встановленому порядку в Україні, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 кв.м, або житловий будинок незавершеного будівництва чи будинки незавершеного будівництва, загальна площа якого/яких сукупно не перевищує 240 кв.м, за умови наявності у такої фізичної особи права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;

     б) об’єкти нежитлової нерухомості – нежитлові будинки некомерційного призначення та/або нежитлові будинки незавершеного будівництва некомерційного призначення, загальна площа яких не перевищує 60 кв.м.
         Отже, якщо фізична особа має у власності об’єкти нерухомого майна, які були придбані за рахунок коштів з яких були сплачені усі податки та збори, передбачені нормами чинного законодавства, то обов’язок відображення таких об’єктів у одноразовій (спеціальній) добровільній декларації у такого декларанта не виникає, незалежно від того, що площа зазначених об’єктів перевищує норми, визначені п. 10 підрозд. 9 прим. 4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Зміни до Порядку розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що  08 листопада 2021 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 30.08.2021 №489 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 грудня 2015 року № 1124» (далі - Наказ № 489).

Наказом №489 внесено зміни до Порядку розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2015 № 1124.

Порядок №1124 приведено у відповідність до вимог законів №465-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» та №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»:

  • встановлено, що скарги на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) та/або рішення про нарахування пені та накладення штрафу в паперовій та/або електронній формі (через електронний кабінет) подаються безпосередньо до апарату ДПС. Рішення апарату ДПС є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку;
  • визначено, що якщо останній день строку подання скарги припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем;
  • розширено та конкретизовано перелік відомостей, які має містити скарга;

скорочено строк розгляду скарги з 30 до 20 календарних днів, передбачено можливість продовження строку розгляду до 60 днів та визначено, з якої дати скаргу вважають задоволеною на користь платника єдиного внеску у зв’язку із закінченням строку її розгляду;

  • оновлено форму Рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 1 до Порядку № 1124) та форму Рішення про результати розгляду скарги (додаток 2 до Порядку № 1124).

Наказ № 489 опублікувано 29.10.2021 в Офіційному віснику України за  № 82.

ГУ ДПС у Київській області

 

 

Зміни умов договору оренди земельної ділянки державної і комунальної власності СГ зобов’язаний зареєструвати такі зміни у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі» (далі - Закон), іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також Договором (ст. 2 Закону).

Розділом V Закону визначено порядок зміни, припинення та поновлення Договору.
Так, зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін,  а у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону).

У разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються з моменту досягнення домовленості про зміну договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни (част. третя ст. 653 Цивільного кодексу України).
Офіційне визнання і підтвердження державою фактів зміни речових прав на нерухоме майно забезпечується шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підставі поданої заяви та документів для проведення державної реєстрації таких змін (ст. 2 Закону України №1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Отже, якщо рішенням органу місцевого самоврядування змінено умови договору оренди землі (змінена площа, розмір орендної плати) та зобов’язано внести зміни до договору оренди земельної ділянки державної і комунальної власності (або переукласти договір оренди), то суб’єкт господарювання буде сплачувати орендну плату за земельні ділянки згідно з новими умовами після внесення таких змін до договору оренди землі та їх державної реєстрації у визначеному законодавством порядку.

ГУ ДПС у Київській області

 

Відбулась зустріч із міським головою Бучі

Резерви наповнення місцевих бюджетів задля забезпечення соціально-економічної стабільності та подальшого розвитку громад, наразі ураховуючи карантинне сьогодення нашої країни, як ніколи на часі.

Саме з цією метою в Головному управлінні ДПС У Київській області відбулась зустріч за участю заступника начальника податкової Київщини Михайла Огерука із міським головою Бучі Анатолієм Федоруком.

Зокрема на зустрічі обговорено питання консолідації зусиль та вжиття спільних заходів, спрямованих на стягнення сум заборгованостей перед бюджетом, що нині мають суб’єкти господарювання різних форм власності Бучанщини.

Слід відмітити, що співпраця органів державної влади та представників місцевого самоврядування, взаємна зацікавленість та конструктивний пошук важелів впливу на платників податків-боржників, а також загального підвищення податкової культури населення Київської області, є однією із обов’язкових умов комфортного життя кожного жителя громади.

ГУ ДПС у Київській області

 

Власники нерухомості збільшили сплату податку на 36% до бюджетів Київщини

За період січень-жовтень власники нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки сплатили до бюджетів громад 591 млн грн. Про це повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова, підкресливши, що цьогоріч до місцевої казни надійшло на 36% більше, аніж у відповідному періоді 2020 року. У грошовому вираженні це дорівнює 136 млн грн додаткових грошових коштів, що спрямовуються на розвиток громад.

Окремо Олена Виноградова повідомила, що юридичні особи сплатили 427 млн грн, збільшивши темп приросту на 43% або 128,5 млн гривень до показника минулого року. У свою чергу, фізичні особи сплатили 164 млн грн, що на 21% або 29 млн грн перевищує показник минулого року.  

Найбільші суми забезпечили платники Бучанського району – 155 млн грн, Обухівського – 97 млн грн та Бориспільського – 94 млн грн.

ГУ ДПС у Київській області

 

Які джерела забруднення атмосфери вважаються стаціонарними?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення  - п.п. 240.1.1 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Не є платниками екологічного податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тон за рік - п. 240.7 ст. 240 ПКУ.

Якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення.
Об’єктом та базою оподаткування екологічним податком є, зокрема, обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами - п.п. 242.1.1 п. 242.1 ст. 242 ПКУ.

Стаціонарне джерело забруднення - підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу та/або скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти - п.п. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Законом України  №2707-ХІІ «Про охорону атмосферного повітря» передбачено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого:

- СГ, об’єкт якого належить до другої або третьої групи - обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

- СГ, об’єкт якого належить до першої групи, СГ, об’єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи -  центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення (част.6 ст.11 Закону №2707-ХІІ).

До першої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До другої групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До третьої групи належать об’єкти, які не належать до першої і другої груп (част.7 ст.11 Закону №2707).

Підприємство несе відповідальність за виконання в установлені терміни інвентаризації викидів, а також за своєчасне представлення необхідної інформації, щодо ведення техпроцесів (техрегламенти, режимні карти, сировини, що використовується і т. д.) та створення необхідних умов по проведенню вимірів - п. 1.9 Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10.02.1995 №7.

Контролюючі органи залучають за попереднім погодженням працівників органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, для перевірки правильності визначення платниками податку фактичних обсягів викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів та розміщення відходів п. 250.12 ст. 250 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Чи зберігається право на податкову знижку на навчання у разі втрати договору?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що  право платника податку на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки та обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Платник податку має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Нагадаємо, що членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені - п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).
Пунктом 6 ст. 79 Закон України від 05.09. 2017  № 2145-VІІІ «Про освіту»  встановлено, що розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором, який  укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

З метою використання права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року платник податку може включити фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами, зокрема копією договору, що ідентифікує заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг (його законного представника) та/або юридичну чи фізичну особу, яка здійснює оплату. У договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

ГУ ДПС у Київській області

 

Підприємство-правонаступник, утворене після реорганізації може зменшити фінансовий результат до оподаткування на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування підприємства, що ліквідувалось

Головне управління ДПС у Київській      області звертає увагу платників податку на прибуток, що фінансовий результат до оподаткування зменшується платником податку-правонаступником на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування платника податку, що реорганізується шляхом:
-     приєднання, злиття, перетворення у періоді затвердження передавального акта;
-     поділу, виділу у періоді затвердження розподільчого балансу пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом.

При проведенні реорганізації від’ємне значення об’єкта оподаткування податкового (звітного) періоду, що обліковувалося у платника податку, що припиняється, на дату затвердження передавального акта або розподільчого балансу, зменшує фінансовий результат до оподаткування платника податку -правонаступника в сумі, що не перевищує суму власного капіталу платника податку, що припиняється, станом на кінець попереднього податкового (звітного) року та за умови, що платник податку, що припиняється, та платник податку - правонаступник були пов’язаними особами більше ніж вісімнадцять послідовних місяців до дати завершення приєднання/злиття.
         Сума від’ємного значення об’єкта оподаткування платника податку, що реорганізується відображається у рядку 3.2.4.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 зі змінами та доповненнями.

ГУ ДПС у Київській області

 

Чи підлягає реєстрації у контролюючому органі типова форма ведення обліку доходів і витрат ФОП на загальній системі оподаткування?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару - п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України.

З 16.07.2021року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.05.2021 №261, яким затверджено Типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами - підприємцями (далі – Порядок № 261).
Відповідно до п. 2 розд. І Порядку № 261, облік доходів і витрат ведеться в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету у порядку, встановленому законодавством.

У разі ведення обліку доходів і витрат в електронному вигляді, самозайнята особа зобов’язана на вимогу контролюючого органу надати засвідчену належним чином копію такого обліку в паперовому вигляді у порядку, встановленому податковим законодавством.

На підставі первинних документів за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід або понесено витрати, здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Отже, починаючи з 16.07.2021 ФОП на загальній системі оподаткування зобов’язані вести облік доходів і витрат за Типовою формою, затвердженою Порядком № 261, яка не підлягає реєстрації у контролюючому органі.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як заповнюється податкова накладна при постачанні товарів платником ПДВ магазину безмитної торгівлі

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що до операцій з постачання товарів платником ПДВ магазину безмитної торгівлі при вивезенні товарів з митної території України в магазин безмитної торгівлі застосовується нульова ставка ПДВ (п.206.11 ст.205, п.п.195.1.1 п.195.1 ст.195 Податкового кодексу).

Податкова накладна, складена на експортну операцію, покупцеві не видається. Про це робиться позначка в лівому верхньому кутку і зазначається тип причини «07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України».
У графі 8 табличної частини розділу Б зазначається код ставки ПДВ, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються, зокрема 901 – у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою.
У графі 10 зазначається обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ.
У разі здійснення операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою графа 11 розділу Б податкової накладної «Сума податку на додану вартість» не заповнюється, нулі, прочерки та інші знаки чи символи у цій графі не проставляються.

Нагадуємо, що Митним кодексом України визначено, що магазин безмитної торгівлі - це спеціалізований торговельний заклад, розташований у пункті пропуску через державний кордон України, відкритому для міжнародного сполучення, а також на повітряному або водному транспортному засобі комерційного призначення, що виконує міжнародні рейси, та призначений для реалізації товарів, поміщених у митний режим безмитної торгівлі.

ГУ ДПС у Київській області

 

Для звільнення від сплати ЄП платники першої та другої груп подають інформацію про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності за заявою довільної форми

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Нарахування авансових внесків для платників ЄП першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати ЄП протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі, при цьому окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами ПКУ не передбачено.
          З метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до контролюючого органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подавати одразу після закінчення лікарняного.

ГУ ДПС у Київській області

 

Будівлі промисловості, що не використовуються у господарській діяльності, оподатковуються податком нерухоме майно

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки.

Не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі промисловості, віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B - F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку – п.п.є  п.п.266.2.2 п.266.2 ст.266 ПКУ.

За об’єкти нерухомості, які перебувають у власності СГ, але тимчасово  не використовуються у господарській діяльності у зв’язку з реконструкцією, простоєм, тощо, податок сплачується на загальних підставах, оскільки ПКУ не містить норми, яка  визначає припинення виконання податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

ГУ ДПС у Київській області

 

Методи встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки»

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що методи встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначені у п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).   

Відповідно до п.п. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 ПКУ встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» здійснюється за одним із таких методів:

- порівняльної неконтрольованої ціни;

- ціни перепродажу;

- «витрати плюс»;

- чистого прибутку;

- розподілення прибутку.

Відповідність умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначається за допомогою застосування методу трансфертного ціноутворення, який є найбільш доцільним до фактів та обставин здійснення контрольованої операції, крім випадків, коли ПКУ визначені вимоги щодо обов’язковості застосування конкретного методу встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» для контрольованих операцій певного виду.

Найбільш доцільний метод трансфертного ціноутворення обирається з урахуванням таких критеріїв:

- доцільності обраного методу відповідно до характеру контрольованої операції, що визначається, зокрема, на основі результатів функціонального аналізу контрольованої операції (з урахуванням виконуваних функцій, використовуваних активів і понесених ризиків);ї

- наявності повної та достовірної інформації, необхідної для застосування обраного методу та/або методів трансфертного ціноутворення;

- ступеня зіставності між контрольованими і неконтрольованими операціями, включаючи надійність коригувань зіставності, якщо такі застосовуються, які можуть використовуватися для усунення розбіжностей між такими операціями.

Платник податку з урахуванням зазначених критеріїв використовує будь-який метод, який він вважає найбільш доцільним, однак у разі, якщо існує можливість застосування і методу порівняльної неконтрольованої ціни, і будь-якого іншого методу, застосовується метод порівняльної неконтрольованої ціни.

Якщо з урахуванням таких критеріїв метод ціни перепродажу або метод «витрати плюс» та метод чистого прибутку або розподілення прибутку можуть застосовуватися платником податку з однаковою надійністю, застосовується метод ціни перепродажу або метод «витрати плюс».

Платник податку може не застосовувати більше одного методу для визначення того, чи відповідають умови контрольованої операції принципу «витягнутої руки».

Якщо платник податків використав метод, що відповідає положенням ст. 39 ПКУ, встановлення контролюючим органом відповідності умов контрольованих операцій платника податків принципу «витягнутої руки» базується на тому методі трансфертного ціноутворення, який застосовується платником податків, за винятком випадків, якщо контролюючий орган обґрунтує, що метод, який застосовується платником податків, не є найбільш доцільним.

Контролюючий орган не має права застосовувати під час встановлення відповідності умов контрольованих операцій платника податків принципу «витягнутої руки» інший метод трансфертного ціноутворення, ніж зазначений у договорі про попереднє узгодження ціноутворення.

ГУ ДПС у Київській області

 

ДПС впровадила Інтерактивну податкову карту України

Державна податкова служба України на практиці реалізує принцип прозорості та відкритості своєї діяльності.
          Інтерактивна податкова карта України дає змогу в онлайн режимі у будь-який час без звернення до органів ДПС отримувати актуальну податкову інформацію щодо агрегованих показників в частині сплачених сум податкових платежів, нарахованих податкових зобов’язань, сум податкового боргу, надміру сплачених сум та суми платежів, які сплачені та будуть нараховані у наступних періодах.
Інформація надається по Україні та у розрізі:
- регіонів;
- територіальних громад;
- видів економічної діяльності;
- податків;

 - видів бюджетів;
- систем оподаткування;
- за організаційно-правовими формами;
- типом платника (фізичні та юридичні особи);
- статусом платника (великий, середній, малий бізнес та неприбуткові бюджетні установи).
        Податкова карта вже доступна користувачам на вебпорталі ДПС та у відкритій частині Електронного кабінету,  а також за посиланням: 
https://map.tax.gov.ua.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як визначити вартість земельної ділянки для одноразової (спеціальної) добровільної декларації, зокрема якщо у договорі купівлі-продажу відсутня експертна грошова оцінка

Головне управління ДПС у Київській області нагадує,  що  з 01 вересня 2021 по 01 вересня 2022 в Україні триває одноразове (спеціальне) добровільне декларування.

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною пунктом 3 цього підрозділу, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 01 січня 2021 року.
Об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – об’єкти декларування) можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, у тому числі, але не виключно нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості).
         Звертаємо увагу, що для таких об’єктів декларування, як нерухоме майно земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості, база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування визначається, зокрема, але не виключно, як:

 -  витрати декларанта на придбання (набуття) об’єкта декларування;
 -  вартість, що визначається на підставі оцінки майна та майнових прав, фінансових інструментів, інших активів.

Оцінка об’єкта декларування проводиться відповідно до законодавства країни, де знаходиться такий актив.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначено Законом України від 11.12.2003 №1378-IV «Про оцінку земель» із змінами та доповненнями.

Вартість активів, визначена в іноземній валюті, відображається в одноразовій (спеціальній) добровільній декларації у гривні за офіційним курсом національної валюти, встановленим Національним банком України станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Декларант може додати до одноразової (спеціальної) добровільної декларації відповідні документи або належним чином засвідчені їх копії, що підтверджують вартість об’єктів декларування, які знаходяться (зареєстровані) на території України.

Декларант зобов’язаний документально підтвердити вартість об’єктів декларування шляхом додання до одноразової (спеціальної) добровільної декларації засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування, у разі якщо такі об’єкти знаходяться (зареєстровані) за межами України.     

Отже, фізична особа – декларант, яка має у власності об’єкт нерухомого майна (земельну ділянку), придбаного за рахунок доходів з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки, при поданні одноразової (спеціальної) добровільної декларації зазначає базу для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування, яка визначається, зокрема, але не виключно, як:

 -    витрати декларанта на придбання (набуття) об’єкта декларування;

 -   вартість, що визначається на підставі оцінки майна та майнових прав, фінансових інструментів, інших активів. Оцінка щодо об’єкта декларування проводиться відповідно до законодавства країни, де знаходиться такий актив.
Водночас, декларант самостійно приймає рішення щодо визначення активів та інформації щодо них, що будуть зазначені ним у одноразовій (спеціальній) добровільній декларації.

ГУ ДПС у Київській області

 

Платники екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення, при оренді СГ нежитлового (житлового) приміщення в будівлі з автономною системою опалення

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що у разі  утворення забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (газу, мазуту тощо), яке використовується для роботи автономної системи опалення (котла), платником екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення є суб’єкт господарювання (орендодавець – юридична особа або фізична особа – підприємець) – власник автономної системи опалення (котла), яка використовується для опалення будівлі, в тому числі коли в одній будівлі знаходяться декілька орендарів.
Нагадуємо, що  п. 240.7 ст. 240 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

Фізична особа (громадянин), яка не є суб’єктом господарювання (орендодавець) – власник автономної системи опалення (котла), яка використовується для опалення будівлі, що здається нею в оренду одному або декільком суб’єктам господарювання, не є платником екологічного податку.
При цьому суб’єкти господарювання – орендарі будівлі або приміщень будівлі є платниками екологічного податку за викиди стаціонарними джерелами забруднення, у випадках, коли ними укладені договори на придбання (постачання) палива для автономних систем опалення (котлів) орендованих будівель.

ГУ ДПС у Київській області

 

Як СГ завантажити програмне забезпечення «Програмний реєстратор розрахункових операцій», яке надається ДПС

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що суб’єкт господарювання може завантажити програмне забезпечення «Програмний реєстратор розрахункових операцій» скориставшись вебпорталом Державної податкової служби України за посиланням: Головна>БАНЕР>Програмні РРО>Програмний реєстратор розрахункових операцій.
Для завантаження програмного забезпечення потрібно скористатись будь-яким браузером (для Google Chrome існують окремі налаштування для завантаження файлів з ftp).

Для переходу з програмного забезпечення (далі – ПЗ) програмного реєстратора розрахункових операцій, яке надається Державною податковою службою на безоплатній основі (як і будь-якого іншого ПЗ) на ПЗ інших виробників (комерційних), суб’єкту господарювання необхідно закрити зміну на такому ПРРО, здійснити налаштування іншого ПЗ та розпочати роботу.

 

ГУ ДПС у Київській області

 

Терміни подання заяви №1-ПДВ при переході за добровільним рішенням СГ з єдиного податку на загальну систему оподаткування

 

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що  відповідно до п. 183.4 ст. 183 Податкового кодексу України, у разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, яка не передбачає сплати податку на додану вартість, на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ, у випадках, визначених главою 1 розд. XIV ПКУ, за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним п. 181.1 ст. 181 ПКУ, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.

Якщо СГ відповідає вимогам, визначеним п. 182.1 ст. 182 ПКУ, реєстраційна заява подається у строк, визначений п. 183.3 ст. 183 ПКУ.

Згідно з п. 183.3 ст. 183 ПКУ, у разі добровільної реєстрації особи як платника податку або особи, яка відповідає вимогам, визначеним п.п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ, реєстраційна заява подається згідно з п. 183.7 ст. 183 ПКУ не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.

ГУ ДПС у Київській області

 

З якого місяця нараховується транспортний податок?

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, які є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року ( у 2021 – 2 250 000,0грн,) (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 ПКУ).

Відповідно до ст.210 Цивільного кодексу України, правочин підлягає державній реєстрації у випадках, встановлених законом. Такий правочин вважається вчиненим з моменту його державної реєстрації. Перелік органів, які здійснюють державну реєстрацію, порядок реєстрації, а також порядок ведення відповідних реєстрів встановлюються законом.

Процедура державної реєстрації/перереєстрації та зняття з обліку автотранспорту  єдина на всій території України, вона встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998  №1388 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів».

За транспортні засоби, придбані протягом року, транспортний податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт - проведено реєстрацію транспортного засобу. Якщо місяць в якому придбано транспортний засіб і місяць, в якому проведено процедуру його державної реєстрації, є різними, то сплачуватись транспортний податок повинен з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

ГУ ДПС у Київській області

 

Компенсація роботодавцю частини витрат, пов’язаних із сплатою ЄВ у зв’язку із створенням нового робочого місця

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків,  що     роботодавці мають право на отримання компенсації частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) у зв’язку із створенням нового робочого місця, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2013  №153 «Про затвердження Порядку компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Порядок № 153).
Дія Порядку №153 поширюється на роботодавців (суб’єктів господарювання), які починаючи з 2013 року:

-     створюють нові робочі місця та працевлаштовують на них працівників шляхом укладення трудового договору;

-     протягом 12 календарних місяців з дня укладення трудового договору з особою, працевлаштованою на нове робоче місце, щомісяця здійснюють виплату їй заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати (п. 2 Порядку № 153).

Роботодавець, який  забезпечив дотримання вимог, передбачених п. 2 Порядку № 153, має право на компенсацію фактичних витрат у розмірі 50 % суми нарахованого ЄВ протягом наступних 12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати у місяці сплати ЄВ за особу, працевлаштовану на нове робоче місце.
         При цьому роботодавець втрачає право на компенсацію у разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці.

ГУ ДПС у Київській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь