Таращанська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район

Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області повідомляє:

Дата: 11.01.2023 08:56
Кількість переглядів: 91

Фото без опису

Законом України “Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин” (далі — Закон № 2505) визначено термін “особа, зникла безвісти” та “особа, зникла безвісти за особливих обставин”.

Особа, зникла безвісти за особливих обставин, це особа, зникла безвісти у зв'язку із збройним конфліктом, воєнними діями, тимчасовою окупацією частини території України, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру.

Право на пенсію у зв'язку з втратою годувальника, незалежно від тривалості страхового стажу годувальника, передбачено непрацездатним членам сім'ї особи, якій відповідно до Закону № 2505 надано правовий статус особи, зниклої безвісти за особливих обставин (стаття 36 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”).

Особливими обставинами згідно Закону № 2505 визначені: збройний конфлікт, воєнні дії, тимчасова окупація частини території України, надзвичайні ситуації природного чи техногенного характеру.

Особа набуває статусу такої, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту внесення про неї відомостей, що містяться у заяві про факт зникнення, до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у порядку, передбаченому цим Законом, та вважається такою, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту подання заявником заяви про факт зникнення особи. Особа вважається зниклою безвісти за особливих обставин до моменту припинення її розшуку у порядку, передбаченому Законом № 2505.

До початку роботи Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (з дня опублікування Міністерством внутрішніх справ України повідомлення про початок функціонування Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, у газеті “Голос України”), до заяви про призначення пенсії у зв'язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин, додатково надається інформація з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт внесення до цього реєстру інформації про безвісне зникнення особи.

Додатково зазначаємо, що при зверненні за призначенням пенсії у зв'язку з втратою годувальника за особу (крім військовослужбовців/ військовозобов'язаних), яка зникла безвісти за особливих обставин, необхідно керуватися Переліком територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні), станом на відповідну дату, затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 (далі — наказ). До набрання чинності наказу або у разі відсутності такої інформації в наказі підтвердження проведення воєнних (бойових) дій або перебування в тимчасовій окупації, оточені (блокуванні) у період зникнення особи здійснюється органами місцевого самоврядування або з відкритих офіційних джерел інформації.

_____________________________________________________________________

Лікарняні - 2023: що змінилось?

З 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої уповноваженим органом управління в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві визначено Пенсійний фонд України.

Для отримання фінансування по лікарняних від Пенсійного фонду України роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.

Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною. Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились. Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів. А у випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18 дня непрацездатності.

При цьому, Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України. Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.

Така заява-розрахунок починаючи з 1 січня 2023 року подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.

Детальніше: https://bit.ly/3CscaLc

___________________________________________________________

Це два різних електронних документи, що генеруються та зберігаються у різних державних електронних реєстрах, водночас, тісно пов’язані між собою, оскільки засвідчують факт тимчасової непрацездатності людини.

У разі хвороби людина звертається до лікаря.

Лікар встановлює факт тимчасової непрацездатності та формує медичний висновок про тимчасову непрацездатність (#МВТН) в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.

МВТН – це електронний документ, який:

- містить висновок лікаря за результатами медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності,

- засвідчує тимчасову непрацездатність,

- є підставою для створення е-лікарняного.

У медичному висновку зазначено номер запису в Реєстрі медичних висновків, висновок лікаря, строк дії медичного висновку, посилання на попередній медичний висновок про тимчасову непрацездатність та відмітку про початок нового випадку тимчасової непрацездатності (за наявності).

Після формування МВТН пацієнту на телефон має прийти смс-повідомлення (на номер, визначений як контактний в електронній системі охорони здоров’я).

МВТН з моменту накладання на нього КЕП лікаря автоматично передається з електронної системи охорони здоров’я до Електронного реєстру листків непрацездатності, адміністратором, якого є Пенсійний фонд України. На підставі МВТН формується електронний листок непрацездатності.

 Електронний листок непрацездатності – електронний документ, який:

- засвідчує факт тимчасової непрацездатності;

- є підставою для звільнення від роботи та призначення страхових виплат відповідно до законодавства про соціальне страхування.

Дані електронного листка непрацездатності надходять до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та відображаються у відповідному статусі в електронному кабінеті страхувальника (роботодавця), особистому кабінеті працівника.

____________________________________________________________

Покрокова інструкція подання заяви-розрахунку через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України

Запрошуємо всіх бажаючих до онлайн-навчань, які будуть проводитися щочетверга об 11:00 за посиланням:

https://us05web.zoom.us/j/8613163578...

Ідентифікатор конференції: 861 316 3578

Код доступу: 6ZQXCL


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь