ГУ ДПС у Київській області інформує!
Порядок дій платника податків для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет
ГУ ДПС у Київській області інформує, що для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету та скориставшись режимом «Введення звітності» обрати, заповнити форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет), підписати та відправити заяву до контролюючого органу.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
https://cabinet.taх.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема «Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет» (J/F 1391602) та «Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет» (J/F 1391702) , і подання її до контролюючих органів.
Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно:
1. Увійти до приватної частини Електронного кабінету, пройшовши електронну ідентифікацію онлайн з використанням КЕП.
2. Обрати режим «Введення звітності».
У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути Створити.
Обрати рік, місяць у якому формується та подається заява та тип звітності (F(J) 13 Запити). Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет);
Поля регіон та район заповнюються автоматично.
3. Заповнити форму документа: вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Перевірити правильність заповнення заяви натиснувши Перевірити.
Зберегти заяву.
4. Підписати та відправити документ до контролюючого органу.
Підписати документ за допомогою КЕП або «хмарного» КЕП та відправити підписану заяву.
Через певний час користувач отримує: Відповідь № 1 ( Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа).
Отриману Квитанцію №2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».
Платник податків один раз протягом року може надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет заяву про відмову отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 4 до Наказу № 637.
Плата за марки акцизного податку
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п.п.14.1.148 п.14.1 ст.14 ПКУ, плата за марки акцизного податку - плата, що вноситься вітчизняними виробниками та імпортерами алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за покриття витрат з виробництва, зберігання та реалізації марок акцизного податку. Розмір плати за марки акцизного податку встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Оптова та роздрібна торгівля тютюновими виробами (в. т. ч. товарами за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2404 91 90 00 «Інші нікотиновмісні продукти для орального застосування») здійснюється за наявності у СГ ліцензії на право здійснення відповідної діяльності
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п. 85 частини першої ст. 1 ЗУ від 18.06.2024 № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – ЗУ № 3817) тютюнові вироби – сигарети з фільтром або без фільтра, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників, інші відмінні від рідин, що використовуються в електронних сигаретах, нікотиновмісні продукти, їх замінники для куріння, нюхання, смоктання, жування чи вдихання без горіння шляхом нагрівання.
Оптова торгівля тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах – діяльність з реалізації власно вироблених, ввезених або придбаних тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, іншим суб’єктам господарювання, що мають ліцензію на право оптової та/або роздрібної торгівлі тютюновими виробами або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (п. 64 частини першої ст. 1 ЗУ № 3817).
Роздрібна торгівля – діяльність з продажу товарів (у тому числі з їх відвантаженням для подальшої доставки) кінцевим споживачам для особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив без фактичного споживання у місці продажу або на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах громадського харчування (п. 76 частини першої ст. 1 ЗУ № 3817).
Відповідно до частини другої ст. 22 ЗУ № 3817 оптова торгівля на території України тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами, на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, відповідно.
Роздрібну торгівлю тютюновими виробами та/або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюють СГ за наявності у них однієї з таких ліцензій: на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (частина перша ст. 23 Закону № 3817).
Враховуючи вищевикладене, оптова та роздрібна торгівля тютюновими виробами (в. т. ч. товарами за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2404 91 90 00 «Інші нікотиновмісні продукти для орального застосування») здійснюється за наявності у СГ ліцензії на право здійснення відповідної діяльності.
Сума вихідної допомоги, нарахована роботодавцем найманому працівникові при його звільненні, не є базою нарахування єдиного внеску
ГУ ДПС у Київській області інформує, що згідно з п. 1 частини першої ст. 7 ЗУ від 08.07.2010 № 2464-VI базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до ЗУ «Про оплату праці».
Пунктом 3.8 розд. 3 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 визначено, що суми вихідної допомоги при припиненні трудового договору входять до інших виплат, які не належать до фонду оплати праці.
Таким чином, сума вихідної допомоги, нарахована роботодавцем найманому працівникові при його звільненні, не є базою нарахування єдиного внеску.
СГ, який надає послуги з куріння кальяну та реалізує тютюнові замінники для куріння кальяну, може здійснювати таку діяльність лише за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами
ГУ ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п. 85 частини першої ст. 1 ЗУ від 18.06.2024 №3817-IX (далі – ЗУ № 3817) тютюнові вироби – сигарети з фільтром або без фільтра, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників, інші відмінні від рідин, що використовуються в електронних сигаретах, нікотиновмісні продукти, їх замінники для куріння, нюхання, смоктання, жування чи вдихання без горіння шляхом нагрівання.
Роздрібна торгівля – діяльність з продажу товарів (у тому числі з їх відвантаженням для подальшої доставки) кінцевим споживачам для особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив без фактичного споживання у місці продажу або на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах громадського харчування (п. 76 частини першої ст. 1 ЗУ № 3817).
Роздрібну торгівлю тютюновими виробами та/або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюють суб’єкти господарювання за наявності у них однієї з таких ліцензій: на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, на право роздрібної торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (частина перша ст. 23 ЗУ№ 3817).
Враховуючи зазначене, СГД, який надає послуги з куріння кальяну, а також реалізує тютюнові замінники для куріння кальяну, може здійснювати таку діяльність лише за наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.
30 вересня 2024 року завершуються граничні строки сплати окремих податків та зборів
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що понеділок, 30 вересня 2024 року є останнім днем подання:
- звіту про контрольовані операції за 2023 рік;
- повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2023 рік.
Також 30 вересня 2024 року є останнім днем сплати окремих податків та зборів:
-рентної плати за серпень 2024 року за:
користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини; користування радіочастотним ресурсом України;
транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) ЮО та ФОП (крім громадян) за серпень 2024 року;
- податку на додану вартість за серпень 2024 року;
- акцизного податку за серпень 2024 року;
- авансового внеску з податку на прибуток підприємств з пунктів обміну іноземних валют за вересень 2024 року;
- єдиного внеску, нарахованого за серпень 2024 року, гірничими підприємствами за найманих працівників;
- ПДФО та військового збору за серпень 2024року від оподаткування доходів, нарахованих у вигляді:
процентів на поточний або депозитний банківський рахунок;
процентів на вклади члена кредитної спілки;
- ПДФО та військового збору за серпень 2024 року з нарахованого, але не виплаченого доходу.
Товарний кредит
ГУ п.14.1 ст.14 ПКУ, товарний кредит - товари (роботи, послуги), що передаються резидентом або нерезидентом у власність юридичних чи фізичних осіб на умовах договору, що передбачає відстрочення остаточних розрахунків на визначений строк та під процент. Товарний кредит передбачає передачу права власності на товари (роботи, послуги) покупцеві (замовникові) у момент підписання договору або в момент фізичного отримання товарів (робіт, послуг) таким покупцем (замовником), незалежно від часу погашення заборгованості.
Національна стратегія доходів до 2030 року: Ключові аспекти
ГУ ДПС у Київській області інформує, що розпорядженням Кабміну України від 27 грудня 2023 року № 1218-р схвалено Національну стратегію доходів до 2030 року.
Національна стратегія доходів – це дорожня карта реформування податкової системи та удосконалення процедур податкового адміністрування, необхідна для забезпечення потенціалу задоволення фіскальних потреб у середньостроковій перспективі. Вона також підтримує економічне зростання через зменшення нерівності та неефективності в політиці та адмініструванні доходів. Це бачення майбутньої системи доходів України, що надає чіткості та мети реформам.
Національна стратегія доходів визначає план зміцнення фінансової системи держави та удосконалення процедур податкового адміністрування, а також передбачає такі стратегічні цілі:
- забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів та зменшення потреби у зовнішньому фінансуванні;
- забезпечення адаптації законодавства України до законодавства ЄС та виконання міжнародних зобовʼязань України в частині податкової політики та адміністрування;
- зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості і ефективності процедур управління;
- підвищення рівня дотримання податкового законодавства платниками податків та контролюючими органами;
- створення та впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування.
Щодо приведення у відповідність основного виду діяльності (КВЕД), заявленого при державній реєстрації, до фактично здійснюваного
ГУ ДПС у Київській області нагадує СГ про необхідність приведення основного виду діяльності юридичної особи та фізичної особи - підприємця, заявленого при державній реєстрації відповідно до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 Національного класифікатора України (далі - КВЕД ДК 009:2010), у відповідність до фактичного виду діяльності, що здійснюється СГ.
Класифікацію видів діяльності КВЕД ДК 009:2010 затверджено наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457 (далі - Наказ №457).
Основне призначення КВЕД – визначення та кодування основних та другорядних видів економічної діяльності юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців.
Основний вид економічної діяльності - це вид діяльності суб’єкта, на який припадає найбільший внесок у валову додану вартість (або інший визначений критерій).
Другорядні види економічної діяльності - це будь-які інші (крім основного) види економічної діяльності.
Які дії необхідно здійснити СГ, який при заповненні заяв на РРО або ПРРО, КОРО зазначає відповідний «код КАТОТТГ» та отримує повідомлення, що такий код відсутній в довіднику?
ГУ ДПС у Київській області інформує, що суб’єкту господарювання, який при заповненні заяв про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) за формою № 1-РРО (ідентифікатор форми J/F1311406) або програмного РРО за формою № 1-ПРРО (J/F 1316605), заяви про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) та/або розрахункової книжки за формою № 1-КОРО (J/F1311305) в графі «Дані щодо господарської одиниці» зазначає відповідний «код КАТОТТГ» та отримує повідомлення, що такий код відсутній в довіднику, необхідно здійснити такі дії:
- переконатись що обрано значення саме населеного пункту (місто, село), а у разі поділу населеного пункту на райони, то його району;
- перевірити щоб вказане значення «код КАТОТТГ» не було закрито шляхом приєднання до іншого населеного пункту або зміни підпорядкування іншій адміністративній одиниці;
- переконатись, що в заяві обрано значення, яке надається користувачу саме з довідника, а не введено вручну.