A A A K K K
для людей із порушенням зору
Таращанська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район

«Практикум Київського РВ АМУ щодо передачі земель за межами населених пунктів громадам»

Дата: 14.05.2021 08:17
Кількість переглядів: 320

13 травня у Київське регіональне відділення Асоціації міст України відбувся онлайн-практикум із застосування законодавства на тему: «Передача земель за межами населених пунктів територіальним громадам». Захід організовано в рамках проєкту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID. Практикум транслювався у мережі Фейсбук на сторінці Київського РВ АМУ та акаунті «ПУЛЬС: Децентралізаційний марафон».
Учасники: міські, селищні, сільські голови, їх заступники, керівники та фахівці профільних підрозділів.

Відкрив практикум виконавчий директор Київського РВ АМУ Олександр Дехтярчук. Він зазначив, що земельний ресурс – один з основних у забезпеченні життєдіяльності громад і забезпечує їх спроможність. Асоціація міст України вела довгу боротьбу за те, щоб землі за межами населених пунктів були передані до комунальної власності громад. В результаті було ухвалено проєкт Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №2194. Законопроєкт є складовою земельної реформи і передбачає позитивні зміни у земельній сфері, зокрема дерегуляцію у сфері землеустрою, усунення корупційних ризиків в управлінні земельними ресурсами, передачу земель за межами населених пунктів до комунальної власності громад.

Нині у громад виникає чимало питань у зв’язку із змінами в законодавстві та реалізацією на практиці права розпорядження землями. Тому практикум АМУ покликаний дати відповіді на ці питання.

 Модератором заходу виступив заступник Виконавчого директора Асоціації міст України, директор Аналітичного центру АМУ Ярослав Рабошук. Він детально розповів про нормативно-правову базу управління земельними ресурсами в територіальних громадах, стан реформування та децентралізації у земельній сфері. Також Ярослав Рабошук описав процедуру передачі земель сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність: переоформлення прав, проблеми, нюанси.
У своєму виступі модератор акцентував увагу на особливостях проєкту Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №2194. Так, норми законопроєкту передбачають:
- передачу землі державної власності за межами населених пунктів (крім земель, які потрібні державі для виконання її функцій) до власності територіальних громад, спрощення доступу до земельних ресурсів для громадян, бізнесу завдяки скасуванню зайвих дозволів, зокрема новостворених районних державних адміністрацій, та дублювання процедур перевірки документації із землеустрою;
- надання документації із землеустрою статусу публічних, відкритих та загальнодоступних даних;
- зменшення вартості робіт та тривалості часу, що витрачається на виконання процедур, пов’язаних з проведенням землеустрою;
- встановлення меж територій громад за домовленістю громад;
- затвердження місцевими радами детальних планів території в межах та за межами населених пунктів;
- посилення ролі територіальних громад у здійсненні контролю за станом використання земель;
- закріплення меж земельних ділянок за згодою їх власників без зайвої бюрократії.

До обговорення долучилася Тетяна Ревенко, консультант з бюджетних питань Київського РВ АМУ, яка працює в рамках проекту ПУЛЬС. Вона зазначила, що земля – це ресурс для місцевого економічного розвитку та формування фінансової спроможності громад. Також Тетяна Ревенко розповіла про законодавчі ініціативи щодо збільшення та справедливого зарахування частки ПДФО до місцевих бюджетів:
1) законопроєктами №5066 та №5066-1, що розроблялися за участі АМУ, пропонується, починаючи із 2022 року, збільшити відсоток зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходів загального фонду бюджетів територіальних громад із 60 до 65 відсотків.
2) законопроєкти №5244-3 та №5364 (розроблявся за участі АМУ) передбачають забезпечення сплати ПДФО за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Законопроєкт №5364, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль з боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням, та запровадити відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів.

 

Посилання на відеозапис практикуму:

https://www.facebook.com/watch/live/?v=521519122329713&ref=watch_permalink

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь