A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Таращанська міська рада
Київська область, Білоцерківський район

Білоцерківське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області інформує:

Дата: 20.08.2021 14:34
Кількість переглядів: 199

 

Розгляд проблемних питань розслідування та обліку нещасних випадків і гострих профзахворювань обговорили під час відеоконференції з відділеннями

 

Сьогодні в управлінні, відповідно до затвердженого плану-графіку навчання спеціалістів відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області, у форматі ZOOM-конференції проведено обговорення питань щодо розслідування і обліку нещасних випадків та гострих професійних захворювань, які сталися у суб’єктів господарювання Київської області.

У дистанційному навчанні, організованому і проведеному відділом профілактики страхових випадків, взяли участь страхові експерти з охорони праці та керівники відділень управління в районах і містах Київської області.

На порядку денному актуальними залишається питання своєчасності та об’єктивності розслідування нещасних випадків і професійних захворювань, якості складання матеріалів розслідування,  своєчасності внесення матеріалів розслідування до Бази даних нещасних випадків та профзахворювань, інтегрованої з Єдиною інформаційно-аналітичною системою Фонду соціального страхування України.

Як було зазначено, на сьогодні не завершено розслідування у встановлені строки 208 випадків, в тому числі 104 гострих профзахворювання на COVID-19 медпрацівників, недостатньо здійснюється контроль за наданням роботодавцями інформації про виконання заходів щодо запобігання нещасним випадкам та профзахворюванням, які були запропоновані комісіями з розслідування (по 729 інформація не внесена).

Наголошувалось на необхідності проведення роз’яснювальної роботи серед керівників медичних закладів, які приймають рішення стосовно розслідування випадків гострого профзахворювання медпрацівників на COVID-19, про врахування ними зазначеного в постанові Кабінету Міністрів України від 13.05.2020 № 394 та наказі Міністерства охорони здоров’я України від 15.07.2020 №1604 щодо робіт, виконання яких  може призвести до інфікування коронавірусом SARS-CoV-2.

 

Уряд врегулював можливість здійснення виплат медикам, яким встановлено інвалідність внаслідок COVID-19 у наступному за днем інфікування році

 

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні 11.08.2021 врегулював можливість призначення і проведення Фондом соціального страхування України одноразових страхових виплат за кошти державного бюджету медичним працівникам, яким було встановлено групу інвалідності внаслідок гострого професійного захворювання на COVID-19 поза межами календарного року, у якому відбулось інфікування.

Такі зміни Уряд вніс до своєї постанови «Деякі питання надання страхових виплат у разі захворювання або смерті медичних працівників у зв’язку з інфікуванням гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2» від 17 червня 2020 року № 498.

Відповідно до оновлених положень, виплата проводиться медичному працівнику в разі  встановлення йому групи інвалідності та ступеня втрати працездатності протягом року з дня встановлення гострого професійного захворювання на COVID-19.

Рішення Уряду дозволяє Фонду соціального страхування України здійснити фінансування одноразових допомог за кошти держбюджету для медичних працівників, які інфікувались коронавірусом SARS-CoV-2 у 2020 році, однак отримали групу інвалідності у 2021?му.

Нагадаємо, у попередній редакції постанови право на виплати одноразових допомог за кошти державного бюджету мали медичні працівники, яким було встановлено інвалідність внаслідок гострого професійного захворювання на COVID-19 протягом одного календарного року. Поняття «календарний рік» при цьому тлумачиться як календарний рік з 01 січня по 31 грудня. Це спричиняло неможливість призначення одноразових страхових виплат за кошти державного бюджету тим медичним працівникам, інфікування яких відбулось у 2020 році, а групу інвалідності було встановлено у 2021-му.

Водночас, кожному із медичних працівників, яким було встановлено ступень стійкої втрати працездатності внаслідок профхвороби на COVID-19, зокрема наведеним вище, Фондом соціального страхування України було здійснено фінансування одноразових страхових виплат за кошти Фонду відповідно до загальнообов'язкового соціального страхування. Крім того, Фондом щомісяця здійснюється для них фінансування пожиттєвих страхових виплат, які повністю компенсують втрачений медиками заробіток відповідно до відсотка встановленої втрати працездатності. Також вони мають право на отримання за кошти Фонду ряду медичних і соціальних послуг – від оплати необхідних лікарських засобів, медвиробів і лікування до фінансування медичного чи стороннього догляду і санаторно-курортного лікування.

Також внесені Урядом зміни:

? передбачають  можливість подання документів для призначення страхових виплат як у паперовому, так і в електронному вигляді (у тому числі за допомогою «Порталу Дія»);

? уточнюють перелік документів для іноземців, осіб без громадянства і осіб, які через релігійні переконання не мають ідентифікаційного коду;

? доповнюють список утриманців померлих медиків, які мають право на виплати, неодруженими повнолітніми дітьми, які визнані особами з інвалідністю з дитинства, а також повнолітніми дітьми до 23 років, які навчаються за денною формою здобуття освіти. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

 

 

 

На апаратній нараді обговорили нові аспекти впровадження е-лікарняних на Київщині

 

У ході наради було розглянуто питання прийому заяв-розрахунків за е-лікарняними під час перехідного періоду, а також нюансів роботи з е-лікарняними на місцях. Поінформовано, що в Київській області 341 лікар 71 медичного закладу регіону сформували 3015 медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Станом на 16 серпня цього року лікувально-профілактичними закладами Київщини прийнято до сплати 43 електронних листки непрацездатності на суму 81158 грн: з них 38 - по причині тимчасова непрацездатність, 5 – догляд за хворою дитиною. Про це поінформував сьогодні, 16 серпня, під час апаратної наради з начальниками структурних підрозділів в. о. начальника управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Георгій Галиць.

Нині в області, як і в усій Україні, здійснюється перехід на впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності. До 1 вересня, залежно від закладу охорони здоров’я, працівникам можуть видавати звичайний паперовий листок непрацездатності або сформувати медичний висновок.

Фахівці управління та його відділень у містах і районах області проводять широку інформаційно - роз’яснювальну роботу, тісно співпрацюють із закладами охорони здоров’я, органами Пенсійного фонду України, консультують роботодавців та працівників, тобто спрямовують зусилля на ефективне впровадження системи е-лікарняних.

Під час наради заслухали керівників структурних підрозділів про проведену роботу та актуальні питання, що виникли за напрямками робіт при здійсненні основної діяльності управління. За підсумками наради начальник обласного управління дав відповідні доручення керівникам структурних підрозділів управління.

 

 

Гарантії державного захисту викривачів

 

Особи, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції (викривачі), перебувають під захистом держави, право на захист у особи виникає у зв’язку з повідомленням нею про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою.

Гарантії захисту щодо анонімності та нерозголошення інформації щодо викривачів

  1. Передбачена Законом України «Про запобігання корупції» можливість повідомляти інформацію анонімно (частина п’ята статті 53 Закону України «Про запобігання корупції»);
  2. Інформація про викривача може бути розголошена лише за його згодою, крім випадків, встановлених Законом (абзац другий частини третьої статті 53 Закону України «Про запобігання корупції»).

Гарантії захисту за наявності загрози життю, житлу, здоров’ю та майну

Якщо у зв’язку із здійсненням повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» існує загроза життю, житлу, здоров’ю та майну осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, або їх близьких осіб, правоохоронними органами до них можуть бути застосовані правові, організаційно-технічні та інші спрямовані на захист від протиправних посягань заходи, передбачені Законом України «Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві» (частина друга статті 53 Закону України «Про запобігання корупції»).

Гарантії у сфері захисту трудових прав

До особи, яка здійснила повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» або члена її сім’ї, у зв?язку зі здійсненням такого повідомлення не можуть бути застосовані наступні заходи:

  • звільнення або примушення до звільнення;
  • притягнення до дисциплінарної відповідальності;
  • інші негативні заходи (переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати) (абзац перший частини третьої статті 53 Закону України «Про запобігання корупції»). Водночас, у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу у зв’язку з повідомленням про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір. (частина перша статті 235 Кодексу законів про працю України).

У разі наявності підстав для поновлення на роботі працівника, який був звільнений у зв’язку із здійсненим ним або членом його сім’ї повідомленням про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою, та за його відмови від такого поновлення орган, який розглядає трудовий спір, приймає рішення про виплату йому компенсації у розмірі шестимісячного середнього заробітку (частина четверта статті 235 Кодексу законів про працю України).

Гарантії захисту у адміністративному процесі Національне агентство з питань запобігання корупції може бути залучене як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача у справах щодо застосування керівником або роботодавцем чи створення ним загрози застосування негативних заходів впливу до позивача (звільнення, примушування до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) у зв’язку з повідомленням ним або членом його сім’ї про порушення вимог Закону України “Про запобігання корупції” іншою особою (частина третя статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України).

Гарантії захисту у цивільному процесі Національне агентство з питань запобігання корупції може бути залучено як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача у справах щодо застосування керівником або роботодавцем чи створення ним загрози застосування негативних заходів впливу до позивача (звільнення, примушування до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) у зв’язку з повідомленням ним або членом його сім’ї про порушення вимог Закону України “Про запобігання корупції” іншою особою (частина друга статті 53 Цивільного процесуального кодексу України).

У справах щодо застосування керівником або роботодавцем чи створення ним загрози застосування негативних заходів впливу до позивача (звільнення, примушування до звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) у зв’язку з повідомленням ним або членом його сім’ї про порушення вимог Закону України “Про запобігання корупції” іншою особою обов’язок доказування правомірності прийнятих при цьому рішень, вчинених дій покладається на відповідача (частина третя статті 81 Цивільного процесуального кодексу України).

Нагадуємо! В управлінні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області існують такі канали для повідомлень:

  • письмово на поштову адресу управління: вул. Сім’ї Стешенків, 2, м. Київ, 03148  (з позначкою «Про корупцію»);
  • за телефоном: (044) 403-82-30
  • на адресу електронної пошти jurist.kr@fssu.gov.ua

 

 

Лікування потерпілих на виробництві за рахунок коштів Фонду

 

Упродовж перших шести місяців 2021 року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області відшкодувало витрати на лікування 29 потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. Медико-соціальні послуги надаються потерпілим за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Фонд проводить оплату лікування всіх прямих наслідків страхового випадку, що пов’язаний із виконанням службових обов’язків. Зокрема, окрім лікування в закладах охорони здоров’я та відновного лікування, за рахунок коштів Фонду соціального страхування України також фінансуються витрати на додаткове харчування, придбання ліків, спеціальний медичний, постійний сторонній догляд, побутове обслуговування, протезування, санаторно-курортне лікування, придбання спеціальних засобів пересування тощо, якщо потребу в них визначено висновками МСЕК та індивідуальною програмою реабілітації особи з інвалідністю.

Крім того, на час лікування застрахованій особі призначається допомога по тимчасовій втраті працездатності, яка виплачується Фондом в розмірі 100% середнього заробітку (оподатковуваного доходу), починаючи з шостого дня непрацездатності. При цьому перші п’ять днів тимчасової непрацездатності оплачуються власником або уповноваженим ним органом за рахунок коштів підприємства, установи, організації.

 

 

З 1вересня запроваджуються електронні лікарняні

 

Нині готується перехід закладів охорони здоров’я з 1 вересня на створення електронних медичних висновків замість паперових листків непрацездатності. Тобто працівник більше не приноситиме на роботу паперовий варіант – бухгалтер бачитиме його у кабінеті страхувальника на порталі Пенсійного фонду. Паперові листки непрацездатності, видані до 1 вересня 2021 року, будуть продовжуватися в паперовому вигляді до відновлення працездатності працівника.

Тому дуже важливо всім установам і організаціям бути зареєстрованими як страхувальники на веб-порталі Пенсійного ф онду України. Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України допомог по вагітності та пологах, а також по тимчасовій втраті працездатності, зокрема, в разі хвороб, травм, самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми і родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо.

Також за е-лікарняними роботодавці здійснюють оплату перших п’яти днів лікування хвороб або травм своїх співробітників. Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50 до 100 відсотків середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100% середнього доходу.

Які зміни очікуються для працівника?

Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном, смс тощо. Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ.

Які зміни очікуються для роботодавця?

Оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками.

 

 

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

 

Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Уже з вересня всі заклади охорони здоров'я мають повністю перейти на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

 

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний?

? Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.

? Одразу після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.

? Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець бачить у власному кабінеті страхувальника.

? Водночас, роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи.

? Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність – він містить персональні дані і не призначений для сторонніх. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.

? Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця.

? Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати».

? З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок.

? Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику.

? Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.

? Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.

? Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.

? Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.

? Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь