A A A K K K
для людей із порушенням зору
Таращанська міська територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район

Пенсійний фонд Київської області інформує:

Дата: 14.07.2022 09:21
Кількість переглядів: 193

Фото без опису

Як і у випадку з паперовими лікарняними, для отримання допомоги за електронним лікарняним роботодавець має сформувати та подати до Фонду соціального страхування України заяву-розрахунок.

Форма заяви-розрахунку для отримання коштів на виплату допомоги за е-лікарняними не змінилась й тотожна для паперових і електронних лікарняних.

Заяву-розрахунок можна подати:

-  онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення;

-  на паперових носіях.

Алгоритм дій для формування заяви-розрахунку за е-лікарняними наступний:

- перші шість колонок залишаються без змін, а поле “Серія” необхідно залишити порожнім;

- у полі “Номер” вказується номер електронного лікарняного, який складається з 19 знаків і генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії);

- у наступному полі потрібно вказати, чи е-лікарняний є первинним, чи продовженням (цифри 1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Унікальний номер листка непрацездатності містить: номер випадку непрацездатності, порядковий номер листка непрацездатності; номер версії;

- у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних.

В е-лікарняних причини непрацездатності бувають:

• “1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві”;

• “2 - Вагітність і пологи”;

• “3 - Необхідність догляду за хворою дитиною”;

• “4 - Необхідність догляду за хворим членом сім’ї”;

• “5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною”;

• “6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства”;

• “7- Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства”;

• “8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу”;

• “9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижче оплачувану роботу” (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);

• “10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2”.

Довідково: форма заяви-розрахунку визначена у Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12.

___________________________________________________________

Постановою правління ПФУ «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок» від 01.06.2022 р. № 8-3 було затверджено зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі. Оскільки ця постанова набирає чинності через 10 днів з дня її офіційного опублікування, відповідно з 15 липня почнуть діяти нові правила подання відомостей про трудову діяльність в електронній формі.

Зокрема, Постановою № 8-3 запроваджено:

Відомості про трудову діяльність працівника, фізичної особи - підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі подаються в будь-який період протягом п’яти років з дня набрання чинності Законом України від 05 лютого 2021 року № 1217-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" з урахуванням першочергового подання та опрацювання відомостей про трудову діяльність осіб, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до частини першої статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" залишилося 2 і менше років, та про трудову діяльність осіб за період до 01 липня 2000 року

Відомості про трудову діяльність працівника подаються до територіального органу Пенсійного фонду України працівником особисто або через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі з обов'язковим накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, працівником, страхувальником або представником страхувальника, якому керівником страхувальника делеговані відповідні повноваження.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі у вигляді xml-файлу, структуру якого наведено в додатку до Порядку 8-3, а за періоди до набрання чинності Законом України від 05 лютого 2021 року N 1217-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" - одним із таких способів:

• у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування;

•в оцифрованому вигляді - шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються одноразово. Повторно подаються відомості про трудову діяльність у випадку виправлення записів у разі виявлення неправильного чи неточного запису про періоди роботи за періоди страхового стажу після 01 липня 2000 року або створення неправильного чи неточного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. При повторному поданні відомостей про трудову діяльність подаються титульна сторінка та сторінки зі змінами.

___________________________________________

ПОВИНЕН ПАМ’ЯТАТИ КОЖЕН ПЕНСІОНЕР

Обов’язок кожного пенсіонера повідомляти органи Пенсійного фонду про обставини, які спричиняють зміну пенсійної виплати, або припинення її виплати з наданням відповідних документів.

До таких обставин належать, зокрема, факти відновлення трудової діяльності, зміна місця проживання (реєстрації), статусних даних тощо.

Відсутність потрібних відомостей спричиняє нарахування і виплату зайвих коштів.

Відповідно до статті 50 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або ж подання роботодавцем недостовірних даних про працівника, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Отже, не забувайте своєчасно повідомляти органи Пенсійного фонду про зміну обставин, які впливають на пенсійне забезпечення та пам’ятайте, що зайво отримані кошти неодмінно доведеться повертати.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь