ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ:
Документи для розгляду питання виключення ПП з переліку ризикових
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Постановою КМУ від 11.12.2019 №1165, для розгляду питання виключення ПП з переліку ризикових він подає до податкового органу такі документи:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні, з додатками;
-договори, довіреності, акти керівного органу ППтку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах ПП;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження/розвантаження, складські документи (інвентаризаційні описи), рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), накладні;
-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
-інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформація та копії документів подаються ПП до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку.
Комісія регіонального рівня розглядає подані ПП інформацію та копії документів протягом 7-ми робочих днів, що настають за датою їх надходження.
За результатами розгляду комісія приймає рішення про відповідність/невідповідність ПП критеріям ризиковості, яке платник отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Виключення ПП з переліку ризикових, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісія регіонального рівня протягом 7-ми робочих днів, що настають за датою надходження документів, не прийняла відповідного рішення, ПП виключається з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
При надходженні до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає ПП з переліку ризикових.
Щодо адрес пунктів надання електронних довірчих послуг та перелік документів, необхідних для їх отримання
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що інформація щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування - відокремлених пунктів реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Пункти обслуговування».
Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО» офіційного інформаційного ресурсу КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua/Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».
Оприбуткування готівки в касах
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що готівка, яка надходить до кас СГ, повинна своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Порядок оприбуткування готівки в касах, у тому числі і під час розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) (або розрахункових книжок (далі – РК)), визначений п. 11 розд. ІI Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 №148.
Оприбуткування готівки – це проведення СГ обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі/книзі обліку доходів і витрат/фіскальному звітному чеку/електронному фіскальному звітному чеку/розрахунковій квитанції.
Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 ст. 44 ПКУ і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками/електронними фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (Книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) – у разі її використання на період виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії)). Установа/підприємство визначає місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі.
Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням програмних РРО (далі – ПРРО) без ведення касової книги, є забезпечення щоденного створення засобами ПРРО у паперовій та/або електронній формі фіскальних звітних чеків та подання їх до фіскального сервера засобами телекомунікацій, а також направлення створених ПРРО електронних розрахункових документів та повідомлень для їх реєстрації і довгострокового зберігання до фіскального сервера.
Оприбуткуванням готівки в касах суб’єктів господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням КОРО без застосування РРО, є занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО .
Оприбуткування та облік ФОП отриманих доходів здійснюється в книгах обліку доходів і витрат/у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів у порядку, визначеному ПКУ.
Установа/підприємство на підставі Положення № 148 зобов’язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку). Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами установи/підприємства.
Підприємства та ФОП, яким Законом України № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО з використанням відповідних КОРО і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів), оприбутковують готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у КОРО або РК.
Суми готівки, що оприбутковуються, повинні відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Платники податку на прибуток підприємств
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що платниками податку на прибуток підприємств з числа резидентів є:
- СГ - юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пп. 133.4 та 133.5 ст. 133 ПКУ;
- СГ - юридичні особи, що обрали спрощену систему оподаткування, є платниками податку при виплаті доходів (прибутків) нерезиденту із джерелом їх походження з України в порядку, визначеному п. 141.4 ст. 141 ПКУ. При цьому платники єдиного податку ІУ групи не є платниками податку при виплаті доходів, визначених абзацами 4-6 п.п. 14.1.49 п. 14.1 ст. 14 ПКУ;
- СГ - юридичні особи, що обрали спрощену систему оподаткування, є платниками податку при отриманні скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, що оподатковується в порядку, визначеному ст. 39 прим. 2 та розд. ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПКУ;
- управитель фонду операцій з нерухомістю, який здійснює діяльність відповідно до Закону України «Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю» зі змінами та доповненнями щодо операцій і результатів діяльності із довірчого управління, що здійснюється таким управителем через фонд;
- ФОП, у тому числі такі, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, щодо виплачених нерезиденту доходів (прибутків) із джерелом їх походження з України, що оподатковуються в порядку, визначеному п. 141.4 ст. 141 ПКУ.
- юридичні особи, що утворені відповідно до законодавства інших країн (іноземні компанії) та мають місце ефективного управління на території України.
Платниками податку на прибуток підприємств – нерезидентами є:
- юридичні особи, утворені в будь-якій організаційно-правовій формі які отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України;
- нерезиденти, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво та/або отримують доходи із джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладено обов’язок сплачувати податок у порядку, встановленому розд. ІІІ ПКУ.
Щодо плати за землю орендарем будівлі чи споруди
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що орендар будівлі, споруди (їх частини), нежитлового приміщення (його частини) у т.ч. нежитлового приміщення у багатоквартирному жилому будинку не є платником плати за землю до бюджету.
При цьому, під час укладання договору оренди будівлі, споруди, нежилого приміщення чи їх частини у багатоквартирному жилому будинку за домовленістю сторін до складу орендної плати може бути віднесено плату за користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 269 та 270 ПКУ, платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування, та платники орендної плати – землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, земельні частки (паї), які перебувають у власності, земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування, та земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Підставою для нарахування земельного податку є: дані державного земельного кадастру; дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю); дані сертифікатів на право на земельні частки (паї); рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв); дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї) - п. 286.1 ст. 286 ПКУ.
Орендна плата - це обов’язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди - п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки .
Сплачувати плату за землю до бюджету повинні суб’єкти плати за землю – власники земельних ділянок та землекористувачі, в тому числі орендарі земельних ділянок.
Статтею 796 Цивільного кодексу України передбачено, що одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.
Плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою - ст. 797 ЦКУ.
Отже, під час укладання договору оренди будівлі, споруди (їх частини), нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку за домовленістю сторін до складу орендної плати може бути віднесено плату за користування земельною ділянкою.
До уваги платників податків!
Головне управління Державної податкової служби у Київській області діє виключно у рамках законодавства, вся інформація щодо діяльності управління оприлюднюється на офіційних інформаційних ресурсах, а саме:
Субсайт ГУ ДПС у Київській області за посиланням https://kyivobl.tax.gov.ua
Офіційна сторінка у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
Канал ДПС у Телеграм: t.me/tax_gov_ua
Залишаємось на зв’язку:
Контакти гарячих ліній https://kyivobl.tax.gov.ua/kontakti/
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Повідомити про порушення податкового законодавства можна за допомогою чат-бота «StopViolationBot»
Також актуальну інформацію та консультації можна отримати, звернувшись до Контакт-центру ДПС за тел. 0800501007.
Просимо платників податків бути пильними та обачливими: користуйтесь офіційними джерелами інформації!