До уваги співвласників багатоквартирних будинків!
Відповідно до рішення Таращанської міської ради № 5312-26-VIII від 26.07.2022 «Про реорганізацію комунального підприємства «Тараща ЖЕП». КП «Тараща ЖЕП» припинило свою господарську діяльність шляхом приєднання до комунального підприємства «Таращаблагоустрій».
У зв`язку із набранням чинності Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та відповідно до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» відбулася зміна послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території на послугу з управління багатоквартирним будинком. Обслуговування електромережі та мережі газопостачання виключено із діяльності монопольних підприємств, діючий тариф коригувати чи змінювати неможливо.
Для того, щоб утримувати будинок в належному стані, потрібно вибрати форму управління ним. Ми підготували роз’яснення, які допоможуть Вам провести відповідну роботу у своїх будинках, щодо обрання відповідної форми управління.
КРОК 1. Ініціатива щодо залучення управителя або самостійного управління будинком.
Співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах співвласників.
Для цього потрібно:
1. Створити ініціативну групу з 3-х співвласників вашого будинку;
2. Скласти протокол з її створення;
3. Провести роз`яснювальну роботу серед мешканців свого будинку, щодо подальшої долі будинку.
Жителі багатоквартирних будинків отримали право самостійно обирати одну з трьох форм управління передбачених Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», зокрема:
-
створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ), що спонукає брати на себе відповідальність жителів за благоустрій власного будинку;
-
залучення до управління будинком управителя, якого співвласники обирають самостійно, або, у разі не прийняття рішення про форму управління, управителя на конкурсній основі призначає міська рада;
-
самостійне управління багатоквартирним будинком, не створюючи ОСББ та не залучаючи управителя.
Вибір оптимальної форми управління є запорукою ефективного прийняття рішень щодо належного утримання співвласниками майна у багатоквартирному будинку та прибудинкової території.
4. Повідомити мешканців не менше ніж за 10 днів про проведення загальних зборів співвласників будинку. Повідомлення направляється у письмовій формі та вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення зборів співвласників зазначається інформація про ініціатора проведення таких зборів, дату, місце і час їх проведення, порядок денний. До повідомлення про проведення зборів співвласників можуть додаватися додаткові матеріали або інформація, що будуть розглядатися на зборах.
5. Повідомлення розмістити у загальнодоступних місцях при вході до під`їзду багатоквартирного будинку або на дошці оголошень.
6. Створити та вести реєстр співмешканців, проінформованих про запланований захід.
7. Підготовка до зборів співвласників: у процесі підготовки до зборів співвласників ініціативна група вирішує наступні завдання:
7.1. збір інформації про:
-
власників квартир;
-
власників нежитлових приміщень;
-
кількість неприватизованих квартир.
7.2.Підготовка проектів наступних документів:
-
протокол зборів співвласників;
-
список реєстрації учасників зборів співвласників;
-
підготовка пропозицій щодо кандидатури (кандидатур) співвласника, Уповноваженого на укладання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.
КРОК 2. Проведення зборів співвласників
1. Проведення реєстрації учасників загальних зборів співвласників із обов`язковим підписом біля свого прізвища учасника зборів.
2. Обрання голови та секретаря зборів співвласників – обирається більшістю голосів присутніх співвласників.
3. Затвердження порядку денного зборів та порядок прийняття рішення: рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежилих приміщень, площа яких разом перевищує 75% від загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
Рішення з питань обрання Управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем та обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням вважаються прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежилих приміщень, площа яких разом перевищує 50% від загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
4. У порядок денний зборів співвласників необхідно включити наступні питання:
-
Про обрання форми управління багатоквартирним житловим будинком: самостійно чи із залученням управителя. Необхідно звернути увагу – управителю можуть передаватись всі або частина функцій з управління багатоквартирним житловим будинком – у тому разі, коли управителю передано частину функцій з управління, інші повноваження здійснюються співвласниками самостійно.
-
Про визначення управителя багатоквартирного будинку.
-
Про затвердження умов договору з управителем.
-
Про обрання уповноваженої особи (осіб) співвласників для укладання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням.
-
Інші питання.
Кожне питання порядку денного розглядається окремо та приймається шляхом поіменного голосування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування («за», «проти», «утримався»). Рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками, які взяли участь у зборах, кожен ставить підпис під відповідним варіантом голосування («за», «проти», «утримався»), за затвердженою формою, що забезпечує формування державної житлової політики.
У протоколі обов`язково зазначається наступна інформація про співвласників, які взяли участь у зборах: прізвище, ім`я, по батькові співвласника, документ що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер та загальна площа квартири/ нежитлового приміщення.
Протокол обов`язково складається у двох примірниках.
КРОК 3. Повідомити співвласників та виконавчий комітет Таращанської міської ради про результати зборів співвласників
Повідомлення про прийняте рішення зборами співвласників, не пізніше 10-ти днів після його прийняття, надається у письмовій формі всім співвласникам будинку під розписку або шляхом поштового відправлення рекомендованим листом, а також розміщується у загальнодоступному місці при вході до кожного під`їзду.
До виконавчого комітету Таращанської міської ради необхідно подати заяву про збереження протоколу та оригінал протоколу зборів (зразок заяви та протоколу додається), у якому містяться відомості про рішення співвласників щодо управління будинком. Виконавчий комітет Таращанської міської ради розміщує резолютивну частину рішення на своєму офіційному веб-сайті.
КРОК 4. У разі прийняття зборами рішення про обрання управителя укласти договір з управителем.
Управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, який укладається та підписується уповноваженою зборами особою чи особами.
Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за згодою сторін та зазначається у договорі з управителем. Договір підписується на умовах, затверджених на зборах співвласників, та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками.
Управитель протягом одного місяця після підписання з ним договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (змін до нього) зобов`язаний надати або надіслати рекомендованим листом кожному співвласнику примірник такого договору (змін до нього), завіреним підписом і печаткою управителя.
Якщо до 01.04.2023 року співвласники не приймуть рішення про форму управління багатоквартирним будинком, виконавчим комітетом Таращанської міської ради на конкурсних засадах буде призначено управителя для такого багатоквартирного будинку.
У період від оголошення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку та до моменту визначення переможців конкурсу і укладення договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій продовжують надавати виконавці послуг, які надавали такі послуги до початку проведення конкурсу.
Ціна послуги з управління багатоквартирним будинком буде визначена за результатами конкурсу, який проводиться у встановленому законодавством порядку, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого комітету міської ради, за рішенням якого призначено управителя. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу про відмову від договору, він вважається таким, що продовжено на черговий однорічний термін.
Порядок проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку затверджено наказом Мінрегіону України 24.06.2016 року.
За роз’ясненнями та консультацією звертатися в КП «Таращаблагоустрій» за адресою вул. Героїв Чорнобиля, 30, м. Тараща та відділ житлово-комунального господарства, транспорту, благоустрою, комунального майна, цивільного захисту та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Таращанської міської ради (4-29-62) за адресою вул. Героїв Чорнобиля, 1, м. Тараща.